جمعه، ۷ اردیبهشت، ۱۴۰۳ | Friday, 26 April , 2024

آلمان در جستجوی نخستین فضانورد زن

نسخه قابل پرینت
کد خبر:16559
پنج شنبه، ۲۶ اسفند، ۱۳۹۵ | 14:21

آلمان در جستجوی نخستین فضانورد زن

در حالی که تاکنون ۱۱ فضانورد مرد آلمانی به فضا رفته‌اند یک شرکت آلمانی درصدد است با جمع‌آوری کمک مالی اولین زن آلمانی را به فضا بفرستد.

به گزارش دیده‌بان علم ایران، بیش از ۴۰ زن آمریکایی، یک فرانسوی، یک ایتالیایی، یک بریتانیایی، دو چینی و دو زن روسی در دوران اتحاد جماهیر شوروی از طریق برنامه‌های رسمی دولتی به فضا رفته‌اند.

شرکت آلمانی “HE Space Operations” که در عرصه کاریابی برای متخصصان هوافضا فعالیت می‌کند، فراخوانی برای اعزام اولین زن آلمانی به فضا صادر کرده است. پیش از این پروژه آلمانی، انوشه انصاری تنها زنی است که خارج از برنامه های دولتی و با هزینه خصوصی به فضا سفر کرده است.

انوشه انصاری،  نخستین زنی بود که به عنوان گردشگر فضایی هزینه آموزش و سفر به فضا را خودش پرداخت کرد. وی در روز ۱۸ سپتامبر ۲۰۰۶ در سفری یازده روزه به سوی ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) پرواز کرد.

کلاودیا کسلر، مدیر ارشد شرکت “HE Space Operations” در پی جمع‌آوری کمک مالی ۴۰ میلیون یورویی و از دست‌اندرکاران انتخاب اولین فضانورد زن آلمانی است.

تاکنون چندین شرکت بزرگ برای کمک مالی و تامین هزینه اعلام آمادگی کرده‌اند. در پی فراخوان این شرکت ۴۰۰ نفر کاندیدا شدند که از میان آن‌ها ۸۵ نفر و در مرحله بعد ۳۰ نفر برگزیده شدند تا طی آزمایش‌های گوناگون شش نفر به مرحله نهایی برسند.

از میان شش نفری که به مرحله نهایی راه‌یافته دو نفر برگزیده و آموزش داده می‌شوند تا در نهایت یک نفر به فضا فرستاده شود.

یکی از این کاندیداها سرگرد ۳۱ ساله خلبان نیروی هوایی ارتش آلمان، نیکلا باومان است. او در کنار خلبانی، تحصیلات دانشگاهی در رشته مهندسی ماشین سازی نیز دارد. او خلبان جنگنده “یورو فایتر” است.

ماگدلانا پِرِه، ۲۸ ساله، مهندس هوافضا از دانشگاه مونیخ با تخصص در رشته لباس فضا‌نوردان و عملیات کار در خارج از سفینه فضایی است. او از ۱۷ سالگی دارای گواهینامه خلبانی است و در حال حاضر در بخش کنترل ماهواره‌ مرکز هوافضای آلمان کار می‌کند.
سوزانه راندل، ۳۷ ساله و فارغ‌التحصیل در رشته فیزیک نجومی است. او در مرکز ستاره‌شناسی اروپا در گارچینگ مونیخ کار می‌کند.
راندل تحصیلات اخترشناسی را در لندن انجام داده و در دانشگاه مونترال کانادا تز دکتری‌اش را نوشته است.
انیزا تیله – آیش، ۳۳ ساله در دانشگاه هواشناسی شهر بن تحصیل کرده و در انستیتوی دانشگاه این شهر در عرصه پیش‌گویی دقیق‌تر وضعیت آب و هوا تحقیق می‌کند.
او در حال حاضر در حال نوشتن پایان‌نامه دکتری در زمینه تاثیر تغییرات اقلیمی بر روی بنگلادش است.
دکتر سوزانه پترز ۳۱ ساله است. او در مرکز هوافضای ‌آلمان در پروژه چگونگی جمع‌آوری زباله‌های فضایی باقی مانده از موشک‌ها و ماهواره‌ها در مدار کره زمین کار می‌کند.
لیزا ماری هاس، ۳۳ ساله دارای تحصیلات فیزیک در هایدلبرگ است. او در شرکت بوش کار می‌کند و متخصص در عرصه تکنیک‌های ارتباطی و سنسور‌ها است.
دست‌اندرکاران پروژه فرستادن اولین زن آلمانی به فضا امیدوارند با عملی شدن آن موجی را در بین دختران نسل جوان ایجاد کرده تا بیشتر در رشته‌های مربوطه تحصیل، تحقیق و کار کنند.
دکتر کلاودی اشترن از متخصصان مرکز هوافضای آلمان در شهر کلن که در انتخاب کاندیداها شرکت داشته می‌گوید: «برای کسی که قرار است شش ماه یا بیشتر را در فضا سپری کند تنها توانمندی‌های جسمی، روحی و تحصیلات و آموزش کافی نیست. آن‌ها بایستی حتی بافت استخوانی قوی‌تری داشته باشند.»
انتهای پیام

مطالب مرتبط

ایستگاه فضایی بین المللی از سال آینده پذیرای گردشگران است/اقامت در ایستگاه فضایی با شبی ۳۵ هزار دلار!

سفر مشترک فضانوردان اماراتی و اسرائیلی به ایستگاه فضایی

کیهان نورد ماموریت های «اسکای لب» و «شاتل» ناسا درگذشت

رییس پژوهشگاه هوافضا خبرداد:انتخاب نخستین فضانوردان ایرانی از بین خلبانان/هفت سال تاپرتاب نخستین فضاپیمای سرنشیندارایران/زوج میمونهای فضانورد و فرزندشان در رویان

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها