شنبه، ۱ اردیبهشت، ۱۴۰۳ | Saturday, 20 April , 2024

تولید ۴٫۴ میلیون دز آنتی ژن تشخیص سل در موسسه رازی

نسخه قابل پرینت
کد خبر:16554
پنج شنبه، ۲۶ اسفند، ۱۳۹۵ | 14:58

تولید ۴٫۴ میلیون دز آنتی ژن تشخیص سل در موسسه رازی

رییس بخش توبرکولین موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی با تاکید بر اینکه در سال جاری با تولید چهار میلیون و ۴۰۰ هزار دز از انواع توبرکولین در این موسسه از خروج بیش از دو میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری شد، گفت: با تولیدات این موسسه آمار بیماری سل در ایران در مقایسه با کشورهای همسایه در حد بسیار پایینی نگاه داشته شده است.

به گزارش دیده بان علم ایران، دکتر نادر مصوری با اشاره به میزان تولید توبرکولین انسانی، دامی و مرغی در موسسه رازی، اظهار کرد: در سال جاری یک میلیون و ۸۰۰ هزار دز توبرکولین گاوی و یک میلیون و ۶۰۰ هزار دز توبرکولین مرغی در این موسسه تولید شد.
رئیس بخش توبرکولین موسسه رازی همچنین از تولید یک میلیون دز توبرکولین انسانی و جلوگیری از خروج نزدیک به نیم میلیون دلار ارز از کشور توسط موسسه رازی خبر داد.
وی در مورد کاربرد توبرکولین گفت: توبرکولین ها آنتی ژن های تشخیصی بیماری سل هستند که برای عفونت های مربوط به سل در انسان، گاو و مرغ مورد استفاده قرار می گیرند.
دکتر مصوری با بیان اینکه کشور ایران در منطقه بسیار آلوده ای در خصوص بیماری سل قرار دارد و در کشورهای همجوار، آمار این بیماری بالا و قابل توجه است، خاطرنشان کرد: این در حالی است که آمار سل در ایران با توجه به تولیدات موسسه رازی و همکاری سازمان دامپزشکی کشور در حد بسیار ناچیزی نگاه داشته شده است.
وی تاکید کرد: از ۶۰ سال اخیر در کشور برنامه کنترل و مبارزه با بیماری سل گاوی آغاز شده و در حال حاضر در مقایسه با کشورهای همسایه کاهش آمار محسوسی در خصوص این بیماری در ایران شاهد هستیم.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

امکان تولید انبوه واکسن فلج اطفال تزریقی در موسسه رازی

خط تولید جدید سرم‌های درمانی در موسسه رازی

موفقیت محققان ایرانی در ساخت اولتراسانتریفیوژ ۶۰هزار دور در دقیقه

همکاری پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی و موسسه رازی در تولید واکسن های نوترکیب

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها