- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

ارسال «واکسن تزریقی فلج اطفال» موسسه رازی به سازمان بهداشت جهانی

نماینده جدید سازمان بهداشت جهانی از موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی بازدید کرد و کمک هایی که این سازمان می تواند در راستای تولید واکسن و فرآورده های بیولوژیک به این موسسه داشته باشد، مورد ارزیابی قرار گرفت.

به گزارش دیده‌بان علم ایران ثمین صدیقی، نماینده جدید سازمان بهداشت جهانی در ایران ضمن بازدید از موسسه رازی در جلسه ای که با حضور رئیس موسسه رازی برگزار شد، اظهار کرد: موسسه رازی یکی از موسسات شناخته شده در تولید واکسن و فرآورده های بیولوژیک، نه تنها در ایران بلکه در دنیا محسوب می شود.

وی با بیان اینکه این موسسه قدمت زیادی در تولید واکسن، سرم و فرآورده های بیولوژیک دارد، افزود: واکسن های موسسه رازی علاوه بر اینکه برای انسان مفید است، در راستای جلوگیری از سرایت بیماری ها کمک شایانی به وزارت جهاد کشاورزی نیز می کند.

نماینده سازمان بهداشت جهانی در ایران هدف از این بازدید را مشاهده فعالیت ها و اقدامات موسسه رازی در تولید واکسن و سرم های درمانی به ویژه در حوزه انسانی عنوان کرد و گفت: در همین راستا اطلاع از فعالیت های این موسسه و بخش هایی که سازمان بهداشت جهانی می تواند به آنان مساعدت کند، مورد توجه قرار گرفت.

وی در خصوص تولید واکسن فلج اطفال، خاطرنشان کرد: بنده به عنوان نماینده سازمان بهداشت در راستای تسهیل گری کمک می کنم تا سیاست های اجرایی در کشور یکپارچه، مورد توافق و به نفع کشور باشد.

رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی گفت: بر اساس مصوبه WHO و نامه ای که از طریق این سازمان به موسسه رازی ارسال شده، موسسه رازی را برای اجرای تولید واکسن فلج اطفال تزریقی بر سایر موسسات در کشور ترجیح دادند.

نماینده جدید سازمان بهداشت جهانی در ایران ضمن بازدید از موسسه رازی با رئیس این موسسه دیدار کرد و در جلسه ای فعالیت ها و اقدامات موسسه رازی و نیز کمک های سازمان بهداشت جهانی به این موسسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این جلسه دکتر حمید کهرام، رئیس موسسه رازی تکمیل پرونده های موسسه رازی برای تسهیل و تسریع امور را از جمله موارد مطرح شده در این جلسه عنوان کرد و اظهار داشت: در حال حاضر واکسن فلج اطفال تزریقی تولید شده در موسسه رازی مورد تایید وزارت بهداشت قرار گرفته که باید پس از تکمیل مدارک به سازمان بهداشت جهانی ارسال کنیم.

وی با اشاره به اینکه سازمان بهداشت جهانی نیز بودجه ای برای تولید واکسن تزریقی فلج اطفال پیش بینی کرده است، افزود: همچنین مقرر شده در زمینه آموزش و مشاوره نیز کمک هایی به موسسه رازی صورت گیرد.

رئیس موسسه رازی گفت: در زمینه واکسن های انسانی تفاهم‌نامه ای با انستیتو پاستور امضا کرده ایم که بر اساس آن به شرکت های دانش بنیانی که در موسسه رازی و پاستور تشکیل می شوند، انتقال دانش فنی صورت گیرد.

وی در ادامه در خصوص واکسن فلج اطفال تزریقی بیان کرد: بر اساس مصوبه WHO و نامه ای که از طریق این سازمان به موسسه رازی ارسال شده ، این موسسه را برای اجرای تولید واکسن فلج اطفال تزریقی بر سایر موسسات در کشور ترجیح دادند.

دکتر کهرام گفت: مجلس شورای اسلامی نیز برای اجرای تولید واکسن فلج اطفال تزریقی ۱۰۰ میلیارد تومان در بودجه سال ۹۶ به موسسه رازی اختصاص داد.

انتهای پیام