جمعه، ۳۱ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 19 April , 2024

راه‌‌اندازی سامانه جامع نرم‌افزاری میکروفسیل برای نخستین بار در کشور

نسخه قابل پرینت
کد خبر:16352
شنبه، ۲۱ اسفند، ۱۳۹۵ | 14:26

راه‌‌اندازی سامانه جامع نرم‌افزاری میکروفسیل برای نخستین بار در کشور

مدیرکل اداره زمین‌شناسی و اکتشافات‌ معدنی شمال شرق کشور از راه‌‌اندازی سامانه جامع نرم‌افزاری میکروفسیل با قابلیت جستجوی ردیف‌های مختلف اطلاعاتی برای نخستین بار در کشور خبر داد که از ابتدای اسفندماه جاری بارگزاری اطلاعات در این سامانه آغاز شده است.

به گزارش دیده‌بان علم ایران، دکتر جعفر طاهری با بیان این‌که این برنامه به زبان C-Sharp و از مجموعه نرم‌افزارهای بانک اطلاعاتیserver SQL تهیه و عملیاتی شده است،خاطرنشان کرد: از قابلیت‌های این نرم‌افزار امکان مدیریت سریع داده‌ها، تهیه خروجی قابل بارگذاری روی سامانه‌های GIS، تهیه عکس از میکروفسیل‌های مختلف تهیه گزارش‌های مدیریتی مختلف و مقایسه‌های منطقه‌ای و موضوعی است و افزون بر این دارای خدمات آموزشی و پژوهشی به متخصصان علوم‌زمین است.

وی خاطرنشان کرد: همزمان و در حاشیه بارگزاری اطلاعات این سامانه، آرشیو فیزیکی با ظرفیت چهار هزار پلاک فسیل‌شناسی نیز در نظر گرفته شده که کار دسترسی به مستندات را تسهیل می‌کند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

ریسک زمین لرزه در کدام نواحی منطقه ۲۲ تهران بیشتر است؟

معرفی و کشف بیش از ۲۰۰ نمونه کانی سنگین و ۲۰۰ نمونه مینرالیزه گرانبها در پهنه اکتشافی گناباد/ انجام سیستماتیک‌ترین مطالعات در پهنه‌های اکتشافی کشور

بررسی «ژوراسیک ایران و کشورهای همجوار» در گردهمایی مهر ماه زمین‌شناسان

نرخ بروز سالانه سرطان در ایران تا ۲۰۳۰ به ۱۵۵ هزار نفر می‌رسد

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها