جمعه، ۷ اردیبهشت، ۱۴۰۳ | Friday, 26 April , 2024

انتصاب روسای جدید دو پژوهشکده پژوهشگاه دانش‌های بنیادی

نسخه قابل پرینت
کد خبر:16209
سه شنبه، ۱۷ اسفند، ۱۳۹۵ | 12:21

انتصاب روسای جدید دو پژوهشکده پژوهشگاه دانش‌های بنیادی

رییس پژوهشگاه دانش های بنیادی در احکامی دو تن از اعضای جوان هیات علمی پژوهشگاه را به ریاست پژوهشکده‌های نجوم و ذرات پژوهشگاه منصوب کرد.

به گزارش دیده‌بان علم ایران، دکتر حسن فیروزجاهی و دکتر مجتبی محمدی نجف‌آبادی با حکم دکتر محمد جواد لاریجانی ریاست پژوهشکده‌های نجوم و ذرات و شتابگرهای پژوهشگاه دانش‌های بنیادی را عهده دار شده‌اند.
ریاست پژوهشگاه در حکم خود از زحمات دکتر محسن علیشاهیها که طی یک سال گذشته سرپرستی پژوهشکدهٔ ذرات و شتابگرها را بر عهده داشته تشکر کرده است.
ریاست پژوهشکده نجوم پژوهشگاه دانش‌های بنیادی نیز پیش از این با دکتر حبیب قرار خسروشاهی بود که از اردیبهشت ماه امسال با حفظ سمت به عنوان مجری طرح رصدخانه ملی ایران نیز منصوب شده بود.
دکتر حسن فیروزجاهی از سال ۲۰۰۸ عضو هیات علمی پژوهشکده فیزیک و از سال ۲۰۱۲ عضو هیات علمی پژوهشکده نجوم پژوهشگاه دانش‌های بنیادی است. وی قبل از آن به مدت پنج سال پژوهشگر پسادکتری دانشگاه‌های کورنِل و مک‌گیل بوده است و دکتری خود را نیز از دانشگاه مک‌گیل کانادا گرفته است. فیروزجاهی دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد را هم در دانشگاه صنعتی شریف و زنجان گذرانده است. زمینه‌‌های اصلی تحقیقات وی، کیهان‌شناسی عالم اولیه، تورم، نظریه‌ اختلال کیهان‌شناختی و فیزیک انرژی‌های بالاست.
دکتر مجتبی محمدی نجف آبادی نیز که متولد ۱۳۵۷ در شهر نجف آباد است، دوره کارشناسی خود را در رشته فیزیک حالت جامد در سال ۱۳۷۹ در دانشگاه صنعتی اصفهان و دوره کارشناسی ارشد و دکتری فیزیک ذرات بنیادی را به ترتیب در سالهای ۱۳۸۰ و ۱۳۸۶ در دانشگاه صنعتی شریف به پایان رسانده است. وی که تحقیقات دکتری خود را در سرن گذرانده از چهار سال پیش عضو هیات علمی پژوهشکده ذرات و شتابگرهای پژوهشگاه است کسب رتبه دوم دهمین دوره جشنواره جوان خوارزمی (سال ۱۳۸۶) در گروه پژوهش های بنیادی را نیز در کارنامه پژوهشی خود دارد.
انتهای پیام

مطالب مرتبط

انتخاب مقاله محقق ایرانی به عنوان یکی از مقالات برتر «معماری کامپیوتر»

مقاله پژوهشگران ایرانی در فهرست شایسته‌ تقدیر «بنیاد پژوهش در گرانش»

با انجام نخستین نورگیری: تلسکوپ رصدخانه ملی ایران دیده بر جهان گشود

اعضای تیم‌ ملی المپیاد جهانی نجوم و اخترفیزیک معرفی شدند

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها