پنج شنبه، ۹ فروردین، ۱۴۰۳ | Thursday, 28 March , 2024

سفر هیات شورای عالی عتف به اتریش

نسخه قابل پرینت
کد خبر:16199
دوشنبه، ۱۶ اسفند، ۱۳۹۵ | 15:49

سفر هیات شورای عالی عتف به اتریش

هیاتی از سوی شورای عالی علوم تحقیقات و فناوری (عتف) به ریاست دبیر کل شورا با هدف دیدار با دبیرکل یونیدو، نشست دوجانبه با وزیر فناوری و حمل و نقل اتریش و ملاقات با رییس موسسه فناوری اتریش و همچنین دیدار با مقامات علمی و فناوری کشور اتریش وارد وین شد.

به گزارش دیده‌بان علم ایران، دکتر وحید احمدی، دبیرکل شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری در فرودگاه وین در جریان استقبال معاون سفیر ایران در اتریش و رایزن علمی ایران در اروپا از هیات ایرانی، هدف از این سفر را پیگیری و تکمیل قراردادهای منعقد شده ذیل تفاهم نامه فی مابین دبیرخانه شورای عالی عتف با سازمان توسعه ملل متحد (یونیدو) و موسسه فناوری کشور اتریش ذکر کرد.

وی افزود: در این سفر علاوه بر دیدار و تعامل با مقامات وزارت فناوری اتریش و برخی از مقامات علمی و فناوری و مدیران موسسات فناوری آن کشور، تلاش خواهد شد زمینه مناسبی جهت جلب سرمایه گذاری خارجی و انتقال فناوری از کشور اتریش فراهم شود.
دبیر کل شورای عالی عتف همچنین به تجربه خوب اتریشی ها در توسعه مناطق ویژه علم و فناوری اشاره کرد و افزود: تمایل زیادی در اتریش برای سرمایه گذاری و انتقال تجربه تشکیل مناطق ویژه علم و فناوری به ایران وجود دارد که خوشبختانه طی دو سال اخیر همکاری های بسیار خوبی بین اتریش و ایران انجام شده است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

مراسم دوازدهمین دوره اهدای جوایز بخش ایران IEEE با حضور رییس منتخب موسسه بین‌المللی برگزار شد

معاون پژوهشی وزیر علوم:قره یاضی در ابراز نظرات کارشناسی خود ملاحظه هیچ جریان سیاسی را نمی کرد

ایران، صاحب «کرسی یونسکو در ترویج علم» شد

همزمان با مراسم بیستمین دوره جایزه ترویج علم برگزار شد: پاسداشت یک عمر تلاش دکتر رضا منصوری در راه ترویج علم و آگاهی

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها