جمعه، ۱۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 29 March , 2024

شبکه نوآوری تهران رونمایی شد

نسخه قابل پرینت
کد خبر:16168
دوشنبه، ۱۶ اسفند، ۱۳۹۵ | 13:52

شبکه نوآوری تهران رونمایی شد

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در آیین رونمایی از شبکه نوآوری تهران گفت: شبکه نوآوری تهران گامی نو در شکل‌گیری زیست‌بوم فناوری بوده و می‌تواند شهر تهران را در کنار دانش بنیان شدن به بستری برای جذب استعدادهای برتر ایرانی از سراسر دنیا بدل کند.

به گزارش دیده‌بان علم ایران سورنا ستاری  شبکه نوآوری تهران را گام تازه‌ای در مسیر تقویت زیست‌بوم کارآفرینی و نوآوری دانست و گفت: آینده شهر در دستان  عناصر زیست بوم نوآوری و دانش‌بنیان شدن شهر تهران است.

ستاری، بارزترین پیام و رسالت شبکه نوآوری تهران را ضرورت حرکت به سوی دانش‌بنیان شدن دانست و گفت: مدل شبکه نوآوری قابل تسری به دیگر شهرهاست و تهران با بدل شدن به یک شهر دانش‌بنیان آغازگر جذب استعدادهای سراسر دنیا و مرکزی برای جذب و توسعه توانمندی‌های فناورانه است.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری، به گام‌های تحول‌آفرین و مثبتی در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان از سوی دانشگاه‌ها، مراکز علمی، پژوهشی و نوآوری و شرکت‌های فناور مستقر درتهران اشاره کرد و گفت: با جهت‌گیری پویا و مثبت نسبت به اقتصاد دانش‌بنیان، شرکت‌های دانش‌بنیان با رشد کلونی‌هایی در مجاورت با دانشگاه‌ها می توانند، کشور را به سوی شکل‌گیری تازه‌ای از اقتصاد با تکیه به سرمایه‌های انسانی سامان ببخشند.

رییس بنیاد ملی نخبگان، بهره‌مندی از ظرفیت‌های تهران را در گرو دانش‌‌بنیان شدن این شهر دانست و گفت:  باید اثبات کنیم تهران در کنار مراکز تجاری و رفاهی و خدماتی  می‌تواند زمینه خوبی برای شکوفایی نوآوری و استعدادها باشد چراکه این شهر، با بیش‌ترین تمرکز شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز علمی و پژوهشی دارای ظرفیت خوبی است بنابراین تهران می‌تواند با تکیه به مدیران خلاق و جوان که ضمن ایجاد اشتغال و ارزش افزوده، مدل نویی از کسب و کار را ارائه می‌کنند زمینه‌ساز اقتصاد دانش‌بنیان به عنوان آینده‌ساز کشور باشد.

ستاری، با تأکید بر شکل‌گیری محیط مساعد کسب و کار در بستر زیست‌بوم نوآوری و کارآفرینی گفت: مهم‌ترین لازمه اقتصاد دانش‌بنیان، زیست‌بومی است که در آن محیط مساعد برای کسب و کار فناورانه فراهم شود و با ارزش‌گذاردن به نیروی انسانی خلاق در ازای منابع زیرزمینی از استعدادهای برتر حمایت کند،این زیست بوم می‌تواند کشور را یک گام به دانش‌بنیان شدن اقتصاد نزدیک‌تر کند و این محیط مساعد می‌تواند از تهران ایجاد شود.

وی با بیان این‌که کسب و کارهای فناورانه نوپا ضمن حل چالش‌ها نقش اثرگذار خود را در اقتصاد و اشتغال ایفا می‌کنند، گفت:  این شبکه امکانات بسیار خوبی را در اختیار فعالان زیست بوم نوآوری قرار می‌دهد و کسب و کارهای نوپا که مهم‌ترین و ارزنده‌ترین دارایی  نوآوری است و قدر و قیمتشان به سرمایه‌های ملموس متکی نیست در چنین فضایی شکوفا می‌شوند.

در این مراسم رسما شبکه نوآوری تهران (TIN) با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری رونمایی و افتتاح شد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

براساس آیین‌نامه حمایت از نخبگان ایرانی صورت گرفت: اختصاص ۲۰ درصد ظرفیت استخدامی دستگاه ها و جذب اعضای هیئت علمی به نخبگان

معاون علمی رییس جمهوری خبر داد: اجرای ۲۶ پروژه پیشران با یک میلیارد یورو اعتبار/ابلاغ آئین‌نامه حمایت از نخبگان ایرانی

برنامه دولت برای شکار نخبگان خارجی: امتیازات جذاب از اعطای گواهینامه و سیم کارت تا استفاده از بانک و بیمه!

رییس مرکز پژوهش های مجلس: قدرت دستمزد متخصصان کشور در یک دهه اخیر بیش از ۲۵۰ درصد کاهش یافته است

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها