جمعه، ۱۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 29 March , 2024

تارنمای تخصصی کلکسیون ذخایر میکروبی کشاورزی راه‌اندازی شد  

نسخه قابل پرینت
کد خبر:16161
دوشنبه، ۱۶ اسفند، ۱۳۹۵ | 14:07

تارنمای تخصصی کلکسیون ذخایر میکروبی کشاورزی راه‌اندازی شد   

تارنمای تخصصی کلکسیون ذخایر میکروبی کشاورزی پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی با هدف فراهم کردن امکان ارتباط و دسترسی آنلاین به اطلاعات نمونه‌های ثبت شده در این کلکسیون راه اندازی شد.

دکتر مریم هاشمی، عضو هیات علمی پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی با اعلام این مطلب به دیده‌بان علم ایران گفت: کلکسیون تخصصی میکروارگانیسم‌های کشاورزی با توجه به اهمیت ذخایر میکروبی و فرآورده های بیولوژیک حاصل از آنها در اقتصاد بخش کشاورزی و توسعه پایدار براساس شرح وظایف مندرج در اساسنامه پژوهشکده راه اندازی شده و از سال ۲۰۰۳ میلادی به عضویت فدراسیون بین‌المللی کلکسیون های میکروبی درآمده است.

وی عمده اهداف این کلکسیون را حفظ و نگهداری ذخایر میکروبی مورد استفاده در بخش کشاورزی، ارائه خدمات شناسایی مولکولی و تعیین ویژگی های بیوشیمیایی انواع میکروارگانیسم‌ها به پژوهشگران و توسعه روشهای کارآمد در حفظ ذخایر میکروبی عنوان کرد.

رییس بخش تحقیقات میکروبی پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی، توسعه زیرساخت های فیزیکی و تجهیزاتی و روش های جدید شناسایی موثر میکروارگانیسم‌ها و جداسازی، شناسایی و نگهداری انواع میکروارگانیسم‌های مورد استفاده در کشاورزی و صنایع وابسته با رعایت حقوق مالکیت معنوی و توسعه را از جمله دستاوردها و برنامه های جاری پژوهشکده در زمینه کلکسیون ذخایر میکروبی عنوان کرد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

خاطره صالحی از دردسرهای یک مواجهه کوتاه با مخالفان فناوری تراریخته/ قائم مقام رئیس فرهنگستان علوم: قره یاضی در دفاع از مواضع علمی خود چون کوه ایستاده بود

افزایش ماندگاری میوه با پوشش‌های نانوامولسیونی ساخت محققان کشور

معرفی یک گونه بومی جدید مخمرهای بیماری زای گیاهی

اول خرداد، روز جهانی تنوع زیستی/ جشنی برای ۱٫۷۵ میلیون گونه جانداران

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها