پنج شنبه، ۶ اردیبهشت، ۱۴۰۳ | Thursday, 25 April , 2024

انتقال فناوری «تشخیص بیماری‌های اسب» هندوستان به موسسه «رازی»

نسخه قابل پرینت
کد خبر:16009
شنبه، ۱۴ اسفند، ۱۳۹۵ | 12:50

انتقال فناوری «تشخیص بیماری‌های اسب» هندوستان به موسسه «رازی»

مدیر مرکز تحقیقات ملی اسب هندوستان گفت: با توجه به اینکه تست الایزا و CF از سوی OIE برای تشخیص بیماری های اسب مورد تاکید قرار گرفته، مذاکراتی برای انتقال تکنولوژی به موسسه رازی و تامین فرآورده های بیولوژیک لازم برای انجام این تست ها در حال انجام است.

به گزارش دیده‌بان علم ایران دکتر تریپاتی، مدیر مرکز تحقیقات ملی اسب هندوستان در بازدید از موسسه واکسن و سرم‌سازی رازی،و اظهار کرد: نحوه توسعه و ادامه همکاری این مرکز با موسسه رازی در خصوص بیماری های خاص اسب به ویژه مشمشه در این سفر مورد بررسی قرار می گیرد.
وی با اشاره به نحوه همکاری مرکز تحقیقات ملی اسب هندوستان با موسسه رازی افزود: با توجه به تحقیقات تخصصی انجام شده و تولیدات در این حوزه، موسسه رازی می‌تواند از این تحقیق و تولیدات بهره کافی را ببرد.
در ادامه دکتر سعید عطایی عضو هیئت علمی موسسه رازی با تاکید بر اینکه فعالیت های پژوهشی ارزشمندی توسط دکتر تریپاتی در مرکز تحقیقات کشاورزی هند که ریاست آن را برعهده دارد، انجام شده است، گفت: یکی از این موارد تحقیقات در خصوص بیماری های دام و نیز بیماری های مشترک میان دام و انسان است.
وی با تاکید بر اینکه فعالیت های زیادی در خصوص بیماری های اسب توسط دکتر تریپاتی انجام شده است، افزود: همکاری های قبلی بسیار خوبی میان موسسه رازی و مرکز تحقیقات ملی اسب هندوستان تحت نظارت OIE صورت گرفته بود که توسعه و گسترش این همکاری ها در دستور کار قرار دارد.
عضو هیئت علمی موسسه رازی گفت: آمادگی دوجانبه برای برگزاری دوره های آموزشی بین موسسه رازی و مرکز تحقیقات ملی اسب هندوستان توسط هر دو مجموعه وجود داشته و اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

امکان تولید انبوه واکسن فلج اطفال تزریقی در موسسه رازی

خط تولید جدید سرم‌های درمانی در موسسه رازی

موفقیت محققان ایرانی در ساخت اولتراسانتریفیوژ ۶۰هزار دور در دقیقه

همکاری پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی و موسسه رازی در تولید واکسن های نوترکیب

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها