جمعه، ۱۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 29 March , 2024

شکار ویروس فلجی اسرائیلی زنبور عسل در دستور کار محققان «رازی»

نسخه قابل پرینت
کد خبر:15876
دوشنبه، ۹ اسفند، ۱۳۹۵ | 14:27

شکار ویروس فلجی اسرائیلی زنبور عسل در دستور کار محققان «رازی»

رئیس بخش تشخیص و تحقیق بیماری های زنبور عسل موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی گفت: پروژه شناسایی ویروس فلجی اسرائیلی زنبور عسل در زنبورستان های استان های تهران، البرز و مازندران توسط موسسه رازی در حال انجام است.

به گزارش دیده‌بان علم ایران دکتر مجتبی محرمی اظهار داشت: این پروژه با هدف شناسایی ویروس فلجی اسرائیلی  دارای ۳ طرح است که در استان های تهران، البرز و مازندران اجرا می شود.

وی با بیان اینکه ویروس فلجی اسرائیلی از ویروس های کشنده در کلونی های زنبور عسل محسوب می شود، افزود: این ویروس در تلفات زنبور عسل نقش مهمی دارد، در همین راستا تحقیق برای شناسایی عوارض احتمالی و نقاط وجودی این ویروس در این استان ها در حال انجام است.

رئیس بخش تشخیص و تحقیق بیماری های زنبور عسل موسسه رازی خاطرنشان کرد: دلیل انتخاب این ۳ استان، قرار گرفتن آن ها در مسیر کوچ زنبورداران و وجود کلونی های بومی در این استان ها است.

وی با اشاره به اینکه بر اساس نتایجی که از این تحقیق حاصل می شود، این طرح در سایر استان ها نیز اجرایی خواهد شد، گفت: این پروژه از ابتدای سال ۹۵ آغاز شده و اواخر سال ۹۶ به پایان خواهد رسید.

دکتر محرمی در ادامه بیان کرد: در راستای اجرای این طرح، نمونه های زیادی را از زنبورستان های مختلف دریافت کرده و در آزمایشگاه مولکولار بیولوژی موسسه رازی مورد تحقیق و بررسی قرار می گیرد تا نتایج آن مشخص شود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

اعلام آمادگی موسسه رازی برای همکاری در تشکیل شبکه ملی زیست بانک ذخایر ژنتیکی کشور

امکان تولید انبوه واکسن فلج اطفال تزریقی در موسسه رازی

خط تولید جدید سرم‌های درمانی در موسسه رازی

موفقیت محققان ایرانی در ساخت اولتراسانتریفیوژ ۶۰هزار دور در دقیقه

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها