جمعه، ۳۱ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 19 April , 2024

شهروندان «شهر سلول» چه کسانی خواهند بود؟

نسخه قابل پرینت
کد خبر:15835
یکشنبه، ۸ اسفند، ۱۳۹۵ | 15:31

شهروندان «شهر سلول» چه کسانی خواهند بود؟

در جهت ایجاد شهر سلول، تفاهم‌نامه همکاری فی‌مابین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به امضا رسید.

به گزارش دیده بان علم ایران طبق این تفاهم‌نامه شهر سلول (cell city) با هدف متمرکز شدن شتاب‌دهنده‎ها، مراکز رشد و شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور در حوزه سلول‌های بنیادی، مهندسی بافت و پزشکی بازساختی تأسیس خواهد شد و تمام اجزای این شهر در سطوح مدیریتی، علمی و فناوری در راستای تحقق اهداف و چشم‌اندازهای تعیین شده برای آن، قدم برخواهند داشت.

شهر سلول مشتمل بر پارک علم و فناوری تخصصی در حوزه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی و مهندسی بافت، مرکز خدمات بالینی تخصصی سلول درمانی، موزه سلولی جهت ارائه خدمات علمی و ترویجی عمومی، مزرعه حیوانات آزمایشگاهی، بخش مدیریت شهر سلول و مراکز حمایت مالی و حقوقی از شرکت‌های دانش بنیان و خدمات حمایتی – آموزشی و توانمندسازی است.

تأمین زمین و امکانات زیربنایی به منظور احداث شهر سلول در سایت استان البرز دانشگاه خوارزمی، تأمین دانش فنی از طریق مشارکت استادان و دانشجویان تحصیلات تکمیلی در توسعه این شاخه از دانش بشری و فناوری‌های مرتبط، تسهیل در روند اعطای مجوزهای قانونی در زمینه راه‌اندازی رشته‌ها، پژوهشکده‌ها، مراکز رشد تخصصی، شتاب‌دهنده‌ها و پارک علم و فناوری تخصصی در زمینه مرتبط با موضوع تفاهم‌نامه و تسهیل در روند صدور گواهی‌نامه‌های مورد نیاز به‌ویژه در زمینه تربیت و توانمندسازی نیروی انسانی لازم در زمینه تحقیقات و فناوری و خدمت در این حوزه تعهدات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در این تفاهم‌نامه را تشکیل می‌دهند.

مشارکت در جهت ایجاد و توسعه مدل مدیریت شهر سلول مستقر در دانشگاه خوارزمی، ارائه تسهیلات و حمایت‌های ستادی لازم ار شرکت‌های دانش‌بنیان نوپا و واحدهای توانمندسازی مرتبط مستقر در شهر سلول، ارائه تسهیلات و کمک‌های مالی در راستای ایجاد و توسعه شهر سلول و تشویق بخش غیردولتی برای سرمایه‌گذاری در زمینه علوم و فناوری سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی نیز از تعهدات معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این تفاهم نامه همکاری است.

گفتنی است این تفاهم‌نامه توسط دکتر محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و دکتر سورنا ستاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به امضا رسید.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

ابداع روشی جدید برای درمان موثرتر آرتروز با تزریق سلول های بنیادی

مطالعه محققان ایرانی نشان داد: نقش احتمالی ژنهای کروموزوم Y در تکوین سلولهای پیش ساز عصبی

در پژوهشگاه رویان انجام شد: استخراج سلولهای بنیادی زایای مؤنث براساس قابلیت چسبندگی

سمپوزیوم ژنتیک و سلول‌های بنیادی با رویکرد ژن درمانی برگزار می‌شود

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها