پنج شنبه، ۹ فروردین، ۱۴۰۳ | Thursday, 28 March , 2024

ترویج فناوری فضایی در مدارس تهران توسط مرکز ملی فضایی

نسخه قابل پرینت
کد خبر:15780
شنبه، ۷ اسفند، ۱۳۹۵ | 15:26

ترویج فناوری فضایی در مدارس تهران توسط مرکز ملی فضایی

مرکز ملی فضایی ایران در مدارس مناطق ۱۹ گانه شهر تهران، برنامه های آموزشی و ترویجی خود را با هدف توسعه فناوری های فضایی گسترش داده است.

به گزارش دیده بان علم ایران هدف از این برنامه، آشنایی و آگاهی دانش آموزان با علم فضا، فضانوردی، مدارهای ماهواره، انواع ماهواره، کاربرد آنها و چگونگی ساخت ماهواره و …است که در قالب های متفاوت برای سه مقطع تحصیلی ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم به اجرا گذاشته می شود.
همچنین مرکز ملی فضایی در راستای توسعه فناوری های فضایی برنامه بازدید دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی از آسمان نما را نیز ترتیب داده است تا از این طریق زمینه برای شناسایی بهتر و بیشتر دانش فضایی در بین دانش آموزان فراهم شود.

در این برنامه آموزشی، توضيحات مختصري در مورد مسائل مختلف نجومي از جمله پنج هزار و ۸۰۰ ستاره كه ثوابت نيمكرة شمالي و جنوبي را تشكيل مي دهند،كهكشان راه شيري، منظومة شمسي شامل خورشيد و سيارات و نحوة حركت سيارات به دور خورشيد و نيز چگونگي چرخش ماه به دور زمين، نحوة حركت ظاهري خورشيد و سيارات و ماه بر روي خط دايرة البروج و نشان دادن چگونگي پيدايش فصول چهارگانه، استواي سماوي، نصف النهار سماوي و دايرة البروج، قمرهاي مصنوعي، شهاب ها، دنباله دارها و نحوة حركت آنها در آسمان، صور فلكي نيمكرة شمالي و جنوبي و بزرگترين سيارة منظومه شمسي يعني مشتري و چهار قمر آن و …» ارائه شد.

بازدید از نمایشگاه دائمی ادوات نقشه برداری و ابزار نجومی و همچنین معرفی کتاب‌های نجومی و پوسترهای فضایی از دیگر برنامه های اجرایی مرکز ملی فضایی ایران بوده است.
انتهای پیام

مطالب مرتبط

اعضای تیم‌ ملی المپیاد جهانی نجوم و اخترفیزیک معرفی شدند

سنگ مزار استاد کیاست پور، «ساعت آفتابی» شد

ایران، صاحب «کرسی یونسکو در ترویج علم» شد

پیکر استاد کیاست پور، صبح سه شنبه از دانشگاه اصفهان تشییع می شود

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها