سه شنبه، ۲۹ اسفند، ۱۴۰۲ | Tuesday, 19 March , 2024

ناسا اعلام کرد: کشف هفت سیاره فراخورشیدی مشابه زمین

نسخه قابل پرینت
کد خبر:15742
پنج شنبه، ۵ اسفند، ۱۳۹۵ | 00:49

ناسا اعلام کرد: کشف هفت سیاره فراخورشیدی مشابه زمین

دانشمندان ناسا از کشف هفت سیاره فراخورشیدی با اندازه ای نزدیک به زمین در فاصله ۳۹ سال نوری از زمین خبر دادند که از شرایط لازم برای وجود حیات احتمالی برخوردارند.

به گزارش دیده بان علم ایران، در بین این سیارات سه سیاره موسوم به تراپیست-۱ بی، تراپیست-۱سی و تراپیست-۱دی شانس بیشتری برای میزبانی از حیات احتمالی دارند.

آژانس فضایی آمریکا(ناسا) این خبر را شامگاه چهارشنبه در کنفرانسی خبری که مستقیما از تلویزیون ناسا نیز پخش شد اعلام کرد.نتایج این تحقیقات امروز در مجله نیچر نیز منتشر شده است.

سیارات فراخورشیدی کشف شده همگی به دور ستاره‌ای موسوم به تراپیست-۱ می‌گردند که در واقع یک ستاره کوتوله سرد بوده و تنها کمی از مشتری بزرگتر است. فاصله تمام این سیارات از ستاره این منظومه کمتر از فاصله عطارد به خورشید است و سیارات این منظومه شدیدا متراکم و به هم نزدیک هستند.

پروفسور میشل گیلون، مسئول این پروژه تحقیقاتی در نشست ناسا اعلام کرد: ما انتظار داریم که تا چند سال آینده به اطلاعات دقیق‌تری در رابطه با این منظومه دست پیدا کنیم و امیدواریم که بتوانیم نشانه‌هایی از حیات موجودات زنده در این سیارات بیابیم.

وی خاطرنشان کرد: از بین سه سیاره این منظومه که شانس بیشتری برای وجود حیات در آنها برآورد شده سیاره تراپیست-۱ سی در دورترین فاصله از ستاره قرار داشته که محدوده مناسب برای امکان وجود آب مایع در آن را فراهم می‌کند و شانس زیادی برای امکان وجود حیات در آن به وجود می‌آورد.
دو سیاره دیگر که نزدیکترین فاصله از ستاره این منظومه را دارند روزهای شدیدا گرم و شب‌های شدیدا سردی دارند که امکان وجود حیات در آنها را به حداقل می‌رساند.

ناسا در ادامه این تحقیقات در رابطه با جنس این سیارات و جرم و چگالی آنها تحقیق خواهند کرد.
نزدیکی این منظومه به زمین امیدها را برای دست یافتن نسل حاضر به حیات فرازمینی، شدیدا افزایش داده است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

محقق ایرانی ناسا، فضانورد ماموریت شبیه‌سازی سفر به مریخ

بازتاب درگذشت فیروز نادری در روزنامه های بزرگ آمریکا

فیروز نادری، دانشمند ایرانی و از مدیران پیشین ناسا، درگذشت

مشارکت محققان دانشگاه صنعتی اصفهان در طرح رصد بین‌المللی دارت ناسا

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها