پنج شنبه، ۶ اردیبهشت، ۱۴۰۳ | Thursday, 25 April , 2024

تشخیص ۲۰۰ بیماری زنبور عسل توسط محققان «رازی»

نسخه قابل پرینت
کد خبر:15576
سه شنبه، ۲۶ بهمن، ۱۳۹۵ | 12:03

تشخیص ۲۰۰ بیماری زنبور عسل توسط محققان «رازی»

رئیس بخش تحقیق و تشخیص بیماری‌های زنبور عسل، کرم ابریشم و حیات وحش موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی گفت: در ۶ ماهه نخست سال جاری ۲۰۰ نمونه بیماری زنبور عسل در آزمایشگاه تخصصی این موسسه تشخیص داده شد.

به گزارش دیده‌بان علم ایران دکتر مجتبی محرمی با اشاره به فعالیت هایی که به صورت مداوم در بخش تحقیق و تشخیص بیماری‌های زنبور عسل، کرم ابریشم و حیات وحش موسسه رازی انجام می شود، اظهار کرد: با توجه به وجود آزمایشگاه مجهز در این موسسه، نمونه‌های بیماری این جانوران از نقاط مختلف کشور برای تشخیص به موسسه رازی ارسال می شود، چراکه بسیاری از استان ها برای تشخیص این بیماری ها با مشکل مواجه هستند.

وی با اشاره به اینکه با ارسال این نمونه ها به آزمایشگاه بخش تحقیق و تشخیص بیماری های زنبور عسل، بیماری به صورت رسمی تشخیص داده می‌شود، افزود: در نیمه نخست سال جاری بالغ بر ۲۰۰ نمونه تشخیص توسط این بخش انجام شده است.

رئیس بخش تحقیق و تشخیص بیماری های زنبور عسل، کرم ابریشم و حیات وحش موسسه رازی آنالیز عسل را از دیگر اقدامات این بخش عنوان کرد و گفت: بر این اساس نمونه های عسل از زنبورستان‌ها و اتحادیه های زنبورداری به این آزمایشگاه ارسال می‌شود که پس از انجام آزمایش تشخیص کیفی عسل، پاسخ آن به صورت رسمی به آنان اعلام می شود.

وی در بخش دیگری به پایان‌نامه های دانشجویی مرتبط با بخش زنبور عسل در موسسه رازی اشاره کرد و افزود: در سال جاری دو مورد پایان نامه دانشجویی را در این خصوص شاهد بودیم و تحقیقات و پژوهش های لازم در این باره، توسط دانشجویان در حال انجام است.

انتهای پیام

 

مطالب مرتبط

اعلام آمادگی موسسه رازی برای همکاری در تشکیل شبکه ملی زیست بانک ذخایر ژنتیکی کشور

امکان تولید انبوه واکسن فلج اطفال تزریقی در موسسه رازی

خط تولید جدید سرم‌های درمانی در موسسه رازی

موفقیت محققان ایرانی در ساخت اولتراسانتریفیوژ ۶۰هزار دور در دقیقه

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها