پنج شنبه، ۶ اردیبهشت، ۱۴۰۳ | Thursday, 25 April , 2024

جلوگیری از خروج ۵ میلیون دلار ارز با ۵۰ میلیون دز و اکسن گوسفندی و بزی در موسسه «رازی»

نسخه قابل پرینت
کد خبر:15495
دوشنبه، ۲۵ بهمن، ۱۳۹۵ | 14:06

جلوگیری از خروج ۵ میلیون دلار ارز با ۵۰ میلیون دز و اکسن گوسفندی و بزی در موسسه «رازی»

معاون تحقیق و تولید فرآورده های بیولوژیک موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی گفت: در نیمه نخست سال جاری با تولید بیش از ۵۰ میلیون دز واکسن آبله گوسفندی و بزی در موسسه رازی، از خروج بیش از ۵ میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری شده است.

به گزارش دیده‌بان علم ایران دکتر علی اسحاقی با اشاره به تولید واکسن های آبله گوسفندی و آبله بزی در موسسه رازی اظهار کرد: در ۶ ماهه نخست سال جاری ۳۲ میلیون و ۳۴۶ هزار دز واکسن آبله گوسفندی در این موسسه تولید و توزیع شده است.

وی در ادامه از تولید و توزیع ۱۷ میلیون و ۹۶۰ هزار دز واکسن آبله بزی در نیمه اول سال ۹۵ خبر داد و افزود: بر این اساس با توجه به تولید این واکسن ها در موسسه رازی که سبب عدم واردات این محصول شده، از بیش از ۵ میلیون دلار خروج ارز از کشور جلوگیری به عمل آمده است.

معاون تحقیق و تولید فرآورده های بیولوژیک موسسه رازی با اشاره به اینکه این بیماری توسط پشه و حشرات گزنده منتقل می‌شود و البته بادهای موسمی نیز توانایی انتقال این بیماری را دارند، گفت: واکسن مقابله کننده با این بیماری، واکسن آبله بزی و گوسفندی است که برای کنترل بیماری لمپی اسکین در گاو با دزی ۱۰ برابر بیشتر از هر واحد واکسن گوسفندی به گاو آلوده به این بیماری تزریق شد.

دکتر اسحاقی خاطرنشان کرد، بیماری لمپی اسکین درمان خاصی ندارد و برای مقابله با این بیماری باید دام‌های سالم را واکسینه کرد تا از شیوع این بیماری جلوگیری شود.
وی یادآور شد، آزمایشگاه آبله بزی موسسه رازی به عنوان آزمایشگاه مرجع بین المللی محسوب می شود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

امکان تولید انبوه واکسن فلج اطفال تزریقی در موسسه رازی

خط تولید جدید سرم‌های درمانی در موسسه رازی

موفقیت محققان ایرانی در ساخت اولتراسانتریفیوژ ۶۰هزار دور در دقیقه

همکاری پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی و موسسه رازی در تولید واکسن های نوترکیب

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها