جمعه، ۳۱ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 19 April , 2024

دانشگاه صنعتی شريف، میزبان مسابقات طراحی و ساخت سامانه‌های هوافضایی

نسخه قابل پرینت
کد خبر:15488
دوشنبه، ۲۵ بهمن، ۱۳۹۵ | 13:46

دانشگاه صنعتی شريف، میزبان مسابقات طراحی و ساخت سامانه‌های هوافضایی

هفتمین دوره مسابقات طراحی و ساخت سامانه‌های هوافضایی با تلاش قطب علمی سامانه‌های هوافضایی دانشکده مهندسی هوافضای دانشگاه صنعتی شریف در روز ۱۳ اسفندماه سال جاری در دانشگاه شریف برگزار خواهد شد.
به گزارش دیده بان علم ایران، دانشگاه صنعتی شریف در نظر دارد در راستای آشنایی دانش‌آموزان و دانشجویان با فرآیندهای طراحی و ساخت سامانه‌های هوافضایی، هفتمین دوره مسابقات طراحی و ساخت سامانه‌های هوافضایی را در چهار گرایش دانشجویی و ۱۳ گرایش دانش آموزی برگزار کند.
این مسابقه در ۱۳ گرایش نقاشی هوافضایی، جانمایی سیستم‌ها، میکروگلایدر، موشک (راکت) با محموله‌ی قابل بازیابی، هواسر (گلایدر)، هواناو (هاورکرافت)، سفینه‌ی ماه‌نشین، ریزهواناو (میکروهاورکرافت)، دستاوردهای پژوهشی دانش‌آموزان، هواپیمای کاغذی، توربین بادی مینیاتوری، ریزهواسر (میکروگلایدر) و هواسر هدف‌زن(گلایدر) در بخش دانش آموزی برگزار می شود.
همچنین دانشجویان در چهار گرایش هواسر (گلایدر)، سفینه‌ ماه‌نشین، هواسر هدف‌زن(گلایدر) و توربین بادی مینیاتوری با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.
تقویت بنیه علمی و دخیل کردن دانش آموزان و دانشجویان کشور در حوزه هوافضا، رشد فرهنگ عمومی مهندسی، آشنایی دانش آموزان با رشته مهندسی هوافضا، فرآیندهای طراحی و ساخت مهندسی، بروز خلاقیت‌های فردی، آشنایی با کارگروهی و ایجاد درک صحیح از استعدادها و علایق، گسترش فرهنگ کارگروهی، شناسایی طرح‌های برتر و معرفی آن به صنایع مربوطه از اهداف این مسابقه اعلام شده است.
انتهای پیام

مطالب مرتبط

کشاورزی هوشمندانه با پهپاد گرده‌افشان ایرانی

انتشار مقاله محققان دانشگاه صنعتی شریف در مجله معتبر انجمن فیزیک آمریکا

تلاش دانشگر ایرانی برای بررسی بافت‌های سرطانی با مدل‌سازی تومور مجازی

جایزه مخترع برتر جهان اسلام به دانشیار دانشگاه صنعتی شریف رسید

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها