جمعه، ۱۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 29 March , 2024

سامانه ملی شبکه مدل سازی حیوانی و تحقیقات درون تنی راه اندازی شد

نسخه قابل پرینت
کد خبر:15410
شنبه، ۲۳ بهمن، ۱۳۹۵ | 14:50

سامانه ملی شبکه مدل سازی حیوانی و تحقیقات درون تنی راه اندازی شد

با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی، نسخه اولیه وب سایت اطلاع رسانی و سامانه ملی شبکه مدل سازی حیوانی و تحقیقات درون تنی  راه اندازی شد.

به گزارش دیده بان علم ایران، دکتر امیر علی حمیدیه، دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی با اعلام این مطلب گفتک به زودی طی فراخوانی از تمامی مراکز تحقیقاتی کشور که در این حوزه فعالیت می کنند دعوت به عضویت خواهد شد.

وی افزود:  با پیوستن تمام مراکز تحقیقاتی، بیمارستان ها، شرکت های دانش بنیان، صنعتگران، پژوهشگران و فناوران کشور به این شبکه می توان با توانمندی بیشتری نسبت به پیشبرد گام های مهم بعدی در راستای توسعه تحقیقات کاربردی و تجاری سازی علوم و فناوری های سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی اهتمام ورزید.

حمیدیه با بیان اینکه ضرورت توجه به تحقیقات درون تنی مدل حیوانی بیش از پیش احساس می شود بیان کرد: لازم است کشور جهت کاربردی کردن دانش های بنیادی و پایه به تدریج از سطح تحقیقات برون تنی به سطح تحقیقات درون تنی تغییر مسیر داده و تحقیقات مرتبط با علوم و فناوری های نوین در حوزه علوم پزشکی را یک گام به کاربرد بالینی نزدیک تر کند.

وی افزود: برای دستیابی به این هدف باید زیرساخت های این حوزه مانند مراکز تحقیقاتی عمومی و تخصصی حیوانات آزمایشگاهی، مزارع حیوانی مولد و پرورش دهنده، و بیمارستان های حیوانی تحقیقاتی طراحی و توسعه یابند.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوریهای سلول های بنیادی بر تربیت نیروهای کارآزموده و متخصص تاکید کرد و گفت: باید منابع مالی و مشوق های تحقیقاتی برای این حوزه از علم و فناوری تامین شود که در این راستا لازم است تا امکانات موجود کشور در دو سطح نرم افزاری و سخت افزاری رصد شده، نیازهای کشور سنجیده شود و در نهایت اقدامات لازم جهت توسعه زیرساخت های کشور در حوزه مدل سازی حیوانی و تحقیقات درون تنی صورت پذیرد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

سمپوزیوم ژنتیک و سلول‌های بنیادی با رویکرد ژن درمانی برگزار می‌شود

ایران در رتبه چهاردهم تولید مقاله سلول های بنیادی دنیا/ انجام ۸۶ مورد کارآزمایی بالینی در حوزه سلول درمانی و پزشکی بازساختی در ایران

مرکز توسعه فناوری محصولات پیشرفته سلولی رویان افتتاح شد

ملک زاده خبر داد: ایران در رتبه نخست استنادات مقالات علمی در منطقه/۲۰ درصد تولید علم ایران، حاصل همکاری های جهانی

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها