پنج شنبه، ۶ اردیبهشت، ۱۴۰۳ | Thursday, 25 April , 2024

آزمایشگاه بیماری‌های زنبور عسل موسسه رازی مرجع جهانی می‌شود

نسخه قابل پرینت
کد خبر:15339
چهارشنبه، ۲۰ بهمن، ۱۳۹۵ | 16:16

آزمایشگاه بیماری‌های زنبور عسل موسسه رازی مرجع جهانی می‌شود

رییس بخش تحقیق و تشخیص بیماری‌های زنبور عسل، کرم ابریشم و حیات وحش موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی گفت: با حضور رئیس بخش بیماری های زنبور عسل سازمان بهداشت جهانی در موسسه رازی و بنا به پیشنهاد وی در آینده، آزمایشگاه تحقیق و تشخیص بیماری های زنبور عسل این موسسه به عنوان آزمایشگاه مرجع سازمان بهداشت جهانی مطرح خواهد شد.

به گزارش دیده‌بان علم ایران دکتر مجتبی محرمی با اشاره به حضور پروفسور ولف گانگ ریتر از کشور آلمان به عنوان کارشناس بین‌المللی سازمان بهداشت جهانی و رییس بخش بیماری‌های زنبور عسل این سازمان و همچنین دستیار وی و بازدید از بخش زنبور عسل این موسسه، اظهار کرد: تجهیزات و نیروی انسانی موجود در آزمایشگاه و نیز بخش های باکتریولوژی، انگل شناسی، آنالیز عسل و مولکولار موسسه رازی مورد بازدید این کارشناسان قرار گرفت.


وی با اشاره به ارزیابی خوبی که این افراد از موسسه رازی داشتند، افزود: بر این اساس مقرر شد آزمایشگاه تحقیق و تشخیص بیماری های زنبور عسل ایران که در موسسه رازی قرار دارد، به عنوان آزمایشگاه مرجع به سازمان بهداشت جهانی معرفی شود.

رئیس بخش تحقیق و تشخیص بیماری های زنبور عسل موسسه رازی با تاکید بر اینکه حضور دکتر ریتر به عنوان رئیس بخش بیماری های زنبور عسل سازمان بهداشت جهانی در موسسه رازی از اهمیت بالایی برخوردار بود، گفت: این امر سبب خواهد شد آزمایشگاه تحقیق و تشخیص بیماری های زنبور عسل موسسه رازی به عنوان آزمایشگاه رفرانس جهانی مطرح شود.


وی با بیان اینکه بدون شک مسیر طولانی ای برای انجام این کار پیش رو داریم، اظهار امیدواری کرد با اقدامات و تلاش های صورت گرفته به این هدف دست یافته و آزمایشگاه مرجع جهانی تحقیقات بیماری های زنبور عسل را در موسسه رازی شاهد باشیم.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

خطری بسیار جدی: فعالیت بدنی ۵۵ درصد ایرانی ها از سطح «حداقل» هم کمتر است!

انتقاد سازمان بهداشت جهانی از ارائه دوز سوم واکسن فایزر

۳۶ درصد جمعیت مبتلایان کووید- ۱۹ در ۱۸ شهر کشور، «بدون علامت» و در حال انتشار ویروس

دبیرکل سازمان جهانی بهداشت خود را قرنطینه کرد

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها