- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

ایران قطب منطقه‌ای تولید موتورهای هوایی می‌شود

مسؤول كميته تخصصي موتورهاي هوايي ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی گفت: بر اساس اهداف و راهبردهای کلان سند جامع توسعه موتورهای هوایی ایران باید به قطب منطقه ای در طراحی و تولید موتورهای هوایی تبدیل شود.

به گزارش دیده‌بان علم ایران حسین پورفرزانه با اشاره به اهداف و راهبردهای کلان سند جامع توسعه موتورهای هوایی بیان کرد: یکی از هداف تعیین شده در این سند، تبدیل شدن ایران به قطب منطقه ای در طراحی و تولید موتورهای هوایی و کسب جایگاه برجسته جهانی با استفاده از توان علمی و فناوری دانشگاه ها و مراکز علمی و صنعتی در طراحی و تولید موتورهای مختلف است.

وی افزود: ایران باید در حوزه طراحی و تولید موتورهای توربوجت، توربوفن توربوپراپ و توربو شفت بر پایه پلت فورم مشترک جهت کاربری در بخش های هوایی و صنعتی به عنوان قطب علمی در منطقه شناخته شود.

به گفته پورفرزانه، خدمات تعمیر نگهداری و ارتقای موتورهای هوایی و طراحی و تولید مولدهای توربینی با ظرفیت یک تا ۱۵ مگاوات  نیز از دیگر اهدافی است که در سند جامع توسعه موتورهای هوایی به آن اشاره شده است.

وی تصریح کرد: در این سند آمده است که ایران باید در حوزه طراحی توسعه و ساخت متعلقات و سیستم های کنترل اتوماتیک موتور و تولید علم و فناوری و تربیت منابع انسانی نیز جایگاه ویژه ای در منطقه پیدا کند.

انتهای پیام