پنج شنبه، ۶ اردیبهشت، ۱۴۰۳ | Thursday, 25 April , 2024

شرکت‌های دانش‌بنیان پروانه «دانش‌نماد» دریافت می‌کنند

نسخه قابل پرینت
کد خبر:15306
چهارشنبه، ۲۰ بهمن، ۱۳۹۵ | 11:34

شرکت‌های دانش‌بنیان پروانه «دانش‌نماد» دریافت می‌کنند

با امضای توافق‌نامه صدور گواهی انطباق و محصول برای محصولات دانش‌بنیان توسط سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری و نیره پیروزبخت، رییس سازمان ملی استاندارد ایران، شرکت‌های دانش‌بنیان، گواهی انطباق و گواهی محصول و نیز پروانه کاربرد نشان محصولات دانش‌بنیان با عنوان «دانش‌نماد» دریافت می‌کنند.

به گزارش دیده‌بان علم ایران این توافق‌نامه علاوه بر تدوین و استقرار صدور گواهی انطباق و محصول و صدور پروانه دانش‌نماد، بستر لازم را  برای دریافت استانداردهای سری ۱۷۰۰۰ در صدور گواهی محصولات دانش‌بنیان فراهم می‌کند.

بر اساس اعلام معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، این توافقنامه همچنین به دنبال آن است که سیاستگذاری، تدوین اصول اساسی و ضوابط کلی استانداردهای این محصولات را در سطوح منطقه‌ای و بین‌المللی تحقق بخشد که این موضوع مسیر را برای شناخته شدن بهتر شرکت‌های دانش‌بنیان و حضور بهتر در بازاهای تجاری بین‌المللی هموار خواهد کرد.

با سیاست‌گذاری، تهیه و تصویب نظام ملی صدور گواهی انطباق و بررسی ویژگی‌ها و استانداردهای کاربردی برای شرکت‌های دانش‌بنیان بر اساس استانداردهای ثبت شده کالاهای دانش‌بنیان و صدور گواهی این محصولات، آزمایشگاه‌های عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری نیز پس از تایید صلاحیت، استاندارد ۱۷۰۲۵ را دریافت می‌کنند و از خدمات این استاندارد بهره‌مند می‌شوند.

معاونت علمی و فناوری  ریاست‌جمهوری تصریح کرده است که با مشارکت در تدوین نقشه راه صدور گواهی کیفیت بین‌المللی، زمینه پیوستن اعضای شبکه آزمایشگاهی به شبکه آزمایشگاه‌های همکار استاندارد را فراهم می‌کند و  از ایجاد نهاد صدور گواهی‌نامه محصولات دانش‌بنیان در سازمان ملی استاندارد و نیز شرکت‌های متقاضی دریافت صدور گواهی حمایت خواهد کرد.

انتهای پیام

 

مطالب مرتبط

فراخوان حمایت ویژه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از ایجاد استارتاپ و هسته‌ فناور

درج نشان تاییدیه استاندارد کالاهای نانو ایران از ماه آینده/ تدوین بیش از ۱۰ درصد استانداردهای بین‌المللی نانو توسط ایران

پاکستان، میزبان نمایشگاه محصولات دانش‌بنیان ایرانی

خوشامدگویی صندوق نوآوری و شکوفایی به ۵۰۰ شرکت دانش بنیان جدید

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها