جمعه، ۱۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 29 March , 2024

واکسن نیوکاسل نوترکیب در موسسه رازی تولید می‌شود

نسخه قابل پرینت
کد خبر:15280
سه شنبه، ۱۹ بهمن، ۱۳۹۵ | 15:12

واکسن نیوکاسل نوترکیب در موسسه رازی تولید می‌شود

رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی شعبه جنوب کشور (شیراز) از همکاری موسسه رازی شعبه شیراز با شرکتی از کره جنوبی برای تولید واکسن نیوکاسل نوترکیب خبر داد و گفت: پس از دریافت آنتی ژن ها و مجوزهای لازم، تولید این واکسن در این شعبه آغاز خواهد شد‌‌.

به گزارش دیده بان علم ایران دکتر محمدجواد مهربان پور افزود: در این راستا مقرر شد در مرحله نخست آنتی ژن مربوط به واکسن ND پلاس ( نیوکاسل نوترکیب) از سوی این شرکت کره ای در اختیار موسسه رازی شعبه شیراز قرار گیرد.

وی افزود: موسسه رازی شعبه شیراز نیز نسبت به فرموله و هموژن کردن آنتی ژن و تبدیل آن به واکسن اقدام کرده و پس از بررسی های لازم در زمینه آزمایشات کنترلی تضمین کیفیت، در شعبه شیراز و موسسه رازی مرکز برای انجام تست های کنترلی، این واکسن را به کشور کره جنوبی ارسال می کند.

رئیس موسسه رازی شعبه شیراز گفت: پس از اخذ تاییدیه های لازم، آنتی ژن به مقدار لازم جهت تولید واکسن ND پلاس ( نیوکاسل نوترکیب) به صورت تک گانه در اختیار موسسه رازی شعبه شیراز قرار خواهد گرفت تا تولید آن با برند موسسه رازی و شرکت کره ای در این شعبه انجام شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر منتظر دریافت آنتی ژن از شرکت کره ای هستیم و پس از اخذ مجوزهای لازم از سازمان دامپزشکی برای واردات آنتی ژن اقدام می کنیم، خاطرنشان کرد: به محض واردات آنتی ژن ها، تولید محصول انجام خواهد شد.

دکتر مهربان پور با اشاره به اینکه در مرحله نخست این واکسن به صورت آزمایشگاهی و پس از تایید، به صورت صنعتی تولید می شود، گفت: تولید این واکسن به صورت دوگانه و چندگانه نیز در دستور کار قرار دارد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه در بخش تحقیقات فعالیت های خوبی در موسسه رازی شعبه شیراز انجام شده، افزود: در سال جاری ۱۴ طرح تحقیقاتی مصوب و در حال اجرا در حوزه تولید واکسن های جدید در این شعبه وجود دارد و طرح هایی نیز در زمینه تولید و ارزیابی واکسن های جدید در سال آینده انجام خواهد شد.

رئیس موسسه رازی شعبه شیراز یادآور شد: این موسسه در زمینه ارائه مقالات علمی و تحقیقاتی در مجلات معتبر دنیا و نیز کنگره ها و مجامع بین المللی حضوری فعال دارد.

انتهای پیام

 

مطالب مرتبط

شناسایی ۲۸۴ مورد جدید ابتلا به کووید- ۱۹ طی یک روز در کره جنوبی/فوت نخستین شهروند فرانسه در اثر کرونا

افزایش شارژپذیری باتری‌های لیتیومی با راهکار جدید پژوهشگران کشور

نتایج اندازه‌گیری شدت امواج الکترومغناطیسی در نقاط مختلف تهران را آنلاین ببینید!

تست عملکرد حسگرهای فضایی در پژوهشگاه فضایی ایران میسر شد

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها