پنج شنبه، ۶ اردیبهشت، ۱۴۰۳ | Thursday, 25 April , 2024

ایران بزودی در تولید واکسن فلج اطفال خودکفا می‌شود

نسخه قابل پرینت
کد خبر:15269
سه شنبه، ۱۹ بهمن، ۱۳۹۵ | 13:16

ایران بزودی در تولید واکسن فلج اطفال خودکفا می‌شود

وزیر بهداشت، درمان و  آموزش پزشکی گفت: ایران بزودی در تولید واکسن فلج اطفال خودکفا می‌شود.

 به گزارش دیده‌بان علم ایران دکتر هاشمی در حاشیه مراسم استقرار زیرساخت‌های تولید واکسن و فرآورده‌های دارویی و تشخیصی با استفاده از ظرفیت‌ شرکت‌های دانش‌بنیان انستیتو پاستور ایران گفت: با توجه به تاکید رییس جمهوری، تا حدودی توانسته‌ایم در حوزه واکسن به خودکفایی برسیم و واکسن تزریقی فلج‌اطفال به فهرست ۱۰ واکسن تولید داخل اضافه می‌شود.

وی با اشاره به امضای تفاهم‌نامه همکاری بین انستیتو پاستور و شفا دارو، گفت: امضای این تفاهم‌نامه‌ برای تولید واکسن فلج اطفال بود که تمام مراحل از عملیات ابتدایی تا دست یابی به محصول نهایی آن در آینده نزدیک در کشور طی خواهد شد.

وزیر بهداشت که در جمع خبرنگاران صحبت می کرد از انستیتو پاستور ایران با بیش از یک قرن قدمت به عنوان یکی از افتخارات علمی کشور یاد کرد و گفت: دانشمندان زیادی از این مجموعه فارغ‌التحصیل شده‌ و در مراکز مختلف علمی کار می‌کنند.

دکتر هاشمی با اشاره به اقدامات انستیتو پاستور در راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان خاطرنشان کرد: انستیتو پاستور در این سه سال اقدامات خوبی را انجام داده و تاکنون نزدیک ۴۰ شرکت دانش‌بنیان را تحت حمایت خود قرار داده است.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه هنوز در ابتدای راه هستیم تاکید کرد: با حمایت از سوی دولت، بانک مرکزی و معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و تکیه بر دانشمندان خود می توانیم به سرعت پیشرفت کنیم.

وزیر بهداشت در پایان گفت: ما دانشمندان خوبی در کشور داریم اما برای این دانشمندان نیازمند امکانات و حمایت هستیم که باید از طریق کمک های دولت و همین طور خیرین برآورده شود.

 به گزارش دیده‌بان علم ایران زیرساخت‌های تولید واکسن و فرآورده‌های دارویی و تشخیصی صبح امروز در انستیتو پاستور افتتاح شد.

هومن کاغذیان نیز در حاشیه مراسم افتتاح زیرساخت‌های تولید واکسن و سرم سازی در انستیتو پاستور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: زیرساخت‌های تولید واکسن، فرآورده‌های دارویی و تشخیصی در انستیتو پاستور با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان در پنج سایت افتتاح می‌شود.

رئیس مجتمع تحقیقات و تولید انستیتو پاستور افزود: در مرکز رشد انستیتو پاستور ۴۰ شرکت دانش بنیان مستقر بوده که توسط بخش خصوصی و اعضای هیات علمی تاسیس می شوند. این شرکتها به تولید فرآورده‌های جدید از جمله فرآورده‌های متعدد واکسنی و کیت‌های تشخیصی و داروها در نظام سلامت می پردازند.

وی با بیان اینکه در زیرساخت‌های دولتی امکان تملک دارایی نیست، گفت: ظرفیت و قانون شرکت‌های دانش بنیان به مجموعه‌هایی با قدمت و سابقه بالا در تولید دارو مثل انستیتو پاستور این اجازه را می‌دهد که از برخی از ظرفیت‌های خود توان استفاده را داشته باشند.

کاغذیان با اشاره به انتقال و توسعه تکنولوژی، اظهار کرد: در مجتمع تحقیقاتی انستیتو پاستور ارائه آموزش به دانشجویان PhD، خدمات تشخیصی، پژوهش، تحقیق، فناوری، مرکز رشد و اکوسیستم دانش بنیان انجام می‌شود.

وی ادامه داد: افراد حاضر در انستیتو پاستور پس از سه سال که دوره آموزش را طی می‌کنند با ادبیات تجارت دانش بنیان آشنا می‌شوند. با قاطعیت می‌توان گفت که انستیتو پاستور به دلیل داشتن ویژگی‌هایی همچون آموزش، پژوهش، نوآوری و کارآفرینی در نظام سلامت جزو دانشگاه‌های نسل چهارم محسوب می‌شود.

انتهای پیام

 

مطالب مرتبط

در تداوم پروژه های متعدد تولید واکسن کووید ۱۹ در ایران: نخستین واکسن mRNA ایرانی به مرحله کارآزمایی بالینی رسید

گسترش واکسیناسیون کرونا در آلمان به کودکان بالای ۱۲ سال

جناب نمکی! می گویید «برای تکه تکه شدن روی مین» هستید؛ اما این جان مردم است که به هوا می‌رود!

واکسن کووید ۱۹ تاثیری بر شیر مادر ندارد

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها