جمعه، ۱۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 29 March , 2024

جریمه دستگاه‌ها در صورت عدم گزارش عملکرد اعتبارات تحقیقاتی

نسخه قابل پرینت
کد خبر:15230
دوشنبه، ۱۸ بهمن، ۱۳۹۵ | 16:20

جریمه دستگاه‌ها در صورت عدم گزارش عملکرد اعتبارات تحقیقاتی

بر اساس مصوبات شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف)، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور بر مبنای گزارش دبیرخانه شورا در تخصیص اعتبار سالانه برای دستگاه‌ها، جریمه و تشویق در نظر خواهد گرفت.

به گزارش دیده‌بان علم ایران، بر اساس مصوبات نوزدهمین جلسه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف) درباره عملکرد اعتبارات تحقیقاتی دستگاه‌های اجرایی، کارگروهی با عضویت وزرای علوم، تحقیقات و فناوری، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، معاون علمی و فناوری ریاست جمهور و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور تشکیل شد. این کارگروه گزارش عملکرد اعتبارات تحقیقاتی دستگاه‌های مشمول جزء یکم بند میم ماده ۲۲۴ قانون برنامه پنجم توسعه را بررسی و ارزیابی خواهد کرد و پس از تایید این کارگروه، گزارش عملکرد اعتبارات تحقیقاتی دستگاه‌ها، مصوب شورای عالی عتف تلقی خواهند شد و از طریق دبیرخانه شورای عالی عتف به مجلس شورای اسلامی ارسال می‌شوند.

براساس این مصوبه و با ابلاغ رئیس جمهور، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در تخصیص اعتبارات تحقیقاتی سالانه برای دستگاه‌ها بر مبنای گزارش دبیرخانه شورای عالی عتف و با توجه به میزان همکاری دستگاه‌ها در ارائه گزارش، برای دستگاه‌هایی که گزارش عملکرد اعتبارات تحقیقاتی‌شان را ارائه ندهند تا ۲۰ درصد کاهش در تخصیص اعتبار به عنوان جریمه و برای دستگاه‌هایی که گزارش داده‌اند تا ۱۰ درصد افزایش تخصیص اعتبار به عنوان تشویق اعمال خواهد شد.

همچنین در این ابلاغیه دبیرخانه شورای عالی عتف می بایست در راستای تسهیل مدیریت پژوهش و افزایش اثربخشی تحقیقات در کشور و در راستای توسعه سامانه سمات ملی، نسبت به تحلیل، طراحی، ساخت، ارتقاء و پشتیبانی سامانه عرضه و تقاضای پژوهش اقدام کند و دستگاه‌های اجرایی ملزم به ثبت طرح‌ها در سامانه عرضه و تقاضای پژوهش هستند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

معاون پژوهشی وزیر علوم:قره یاضی در ابراز نظرات کارشناسی خود ملاحظه هیچ جریان سیاسی را نمی کرد

شورای عالی عتف به ریاست جهانگیری تشکیل جلسه داد/ در جلسه شورا پیشنهاد شد: ایجاد نظام هماهنگ برنامه ریزی، بودجه ریزی و ارزیابی عملکرد پژوهش و فناوری

عضو هیات علمی موسسه تحقیقات گیاهپزشکی: چوب حراج زدن به زیرساخت های پژوهش چه چیزی عائد کشور می کند؟/ تبصره ۲۱ روند توسعه ای کشور را مختل می کند

رییس پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی: تبصره ۲۱ لایحه بودجه نشان دهنده عمق بی اعتقادی برخی برنامه ریزان به پژوهش است

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها