جمعه، ۱۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 29 March , 2024

بهره برداری از نخستین شناور تحقیقاتی اقیانوس پیمای ایران

نسخه قابل پرینت
کد خبر:14997
سه شنبه، ۱۲ بهمن، ۱۳۹۵ | 17:37

بهره برداری از نخستین شناور تحقیقاتی اقیانوس پیمای ایران

رئیس پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی از افتتاح شناور تحقیقاتی اقیانوس پیمای این پژوهشگاه با نام کاوشگر خلیج فارس در دهه فجر خبر داد.

به گزارش دیده بان علم ایران دکتر ناصر حاجی زاده ذاکر افزود: کاوشگر خلیج فارس قرار است با حضور دکتر محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و دکتر ستاری معاون علمی ‌و فناوری رئیس جمهور و جمعی از مقامات و مسئولان استانی و کشوری در محل مجتمع کشتی سازی شهید درویشی بندرعباس افتتاح و به بهره برداری برسد.

رئیس پژوهشگاه ملی اقیانوس ‌شناسی و علوم جوی درباره آغاز و روند ساخت شناور تحقیقاتی اقیانوس پیما گفت: این شناور با حمایت مالی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و پس از امضای طرح کلان ملی بین پژوهشگاه و معاونت برای مطالعه و شناخت خلیج فارس و دریای عمان، انجام تحقیقات دریایی و ورود به پروژه‌های تحقیقاتی دریایی از سال ۱۳۸۸ از سوی پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی به معاونت وقت علمی‌ و فناوری ریاست جمهوری پیشنهاد شد.

دکتر حاجی زاده ذاکر در خصوص مشخصات این شناور گفت: کاوشگر خلیج فارس یک شناور مدرن تحقیقاتی با ۵۰ متر طول، ۱۰ متر عرض و ۱۲ متر ارتفاع و قادر است با آب و سوخت کامل به مدت ۴۵ روز با ظرفیت ۲۷ نفر در آب‌های خلیج فارس، دریای عمان و شمال اقیانوس هند به تحقیقات میدانی بپردازد.

وی همچنین درباره قابلیت ها و توانایی های این شناور اظهار کرد: کاوشگر خلیج فارس مجهز به چهار آزمایشگاه و انواع تجهیزات، امکانات و دستگاه های پیشرفته مطالعات دریایی و اقیانوسی بوده و با شروع به کار آن توانایی های تحقیقاتی دریایی ایران در آب های کشور، منطقه و جهان به نحو قابل ملاحظه ای افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

فراوانی ذرات میکروپلاستیک در رودخانه‌های منتهی به دریاچه خزر

مدل‌سازی مقادیر شفافیت آب با داده‌های ماهواره‌ای

جایزه پژوهشی بنیاد هومبولت آلمان به جانورشناس ایرانی رسید

مدرس برنامه‌ریزی روستایی، سرپرست پژوهشگاه ملی اقیانوس ‌شناسی شد! + رزومه

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها