پنج شنبه، ۹ فروردین، ۱۴۰۳ | Thursday, 28 March , 2024

پیکر بنیانگذار فقید مرکز تابش گامای سازمان انرژی اتمی، فردا تشییع می‌شود

نسخه قابل پرینت
کد خبر:14951
دوشنبه، ۱۱ بهمن، ۱۳۹۵ | 12:15

پیکر بنیانگذار فقید مرکز تابش گامای سازمان انرژی اتمی، فردا تشییع می‌شود

مراسم تشییع پیکر دکتر مصطفی سهراب‌پور، استاد فقید دانشکده مهندسی انرژی دانشگاه صنعتی شریف و  بنیانگذار و مدیر مرکز تابش گامای سازمان انرژی اتمی، فردا در دانشگاه صنعتی شریف برگزار می‌شود.
به گزارش دیده‌بان علم ایران، پیکر مرحوم دکتر سهراب پور فردا سه‌شنبه ۱۲ بهمن ماه، ساعت ۸:۳۰ از در شمالی دانشگاه صنعتی شریف (دانشکده مهندسی انرژی) تا مسجد دانشگاه تشییع می‌شود.

زنده‌یاد دکتر سهراب‌پور، شب گذشته – یکشنبه ۱۰ بهمن ماه – در ۷۴ سالگی دارفانی را وداع گفت.

مصطفی سهراب پور در سال ۱۳۲۱ در تهران متولد شد. وی مدرک کارشناسی خود را در رشته مهندسی برق از دانشگاه ایالتی ویچیتا کانزاس آمریکا دریافت کرد و مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری خود را در رشته مهندسی هسته‌ای در دانشگاه میزوری آمریکا گذراند.

دکتر سهراب پور از سال ۱۳۶۴ به عنوان استادیار در دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه شیراز فعالیت آکادمیک خود را آغاز کرد و در سال ۱۳۸۴ به عنوان استاد تمام وارد دانشگاه صنعتی شریف شد.

وی همچنین به عنوان بنیانگذار، استاد و مدیر مرکز تابش گاما سازمان انرژی اتمی، استاد مدعو دانشکده فیزیک و علوم هسته‌ای دانشگاه امیرکبیر فعالیت‌های درخشانی داشته است.

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف در سال‌های ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۱ به عنوان رییس دانشکده مهندسی انرژی فعالیت‌های ارزنده‌ای را در راستای اهداف دانشگاه صنعتی شریف ایفا کرد.

دکتر مصطفی سهراب پور در سال ۱۳۹۰ موفق به کسب جایزه علامه طباطبایی بنیاد ملی نخبگان شد.

وی پس از سال‌ها خدمت صادقانه اول آبان ماه ۱۳۹۵ به افتخار بازنشستگی نایل شد و در تاریخ ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ دار فانی را وداع گفت.

دکتر محمود فتوحی، رییس دانشگاه صنعتی شریف هم در پیامی درگذشت استاد فقید دانشکده مهندسی انرژی دانشگاه را تسلیت گفت.

در این پیام آمده است: «با نهایت تأسف و تأثر، ضايعه‌ي درگذشت استاد فرهيخته، سخت کوش و فروتن جناب آقای دكترمصطفی سهراب پور، استاد دانشکده مهندسی انرژی را به جامعه‏ ی دانشگاهی، خانواده بزرگ دانشگاه صنعتی شریف و خانواده محترم سهراب پور به ویژه همکار محترم جناب آقای دکتر سعید سهراب پور تسلیت و تعزيت عرض مي‌نمايم.

دکتر مصطفی سهراب پور آثار و خدمات ارزنده علمی و آموزشی ماندگاری در حوزه انرژی خلق کردند و امید می‌رفت که فرصت آفرینش‌های جدید علمی را داشته باشد که به ناگاه از میان ما رفت و به حق پیوست.

از خداوند منّان براي آن مرحوم، علوّ درجات و رحمت واسعه‌ي الهي و براي بازماندگان گرانقدر و بستگان ارجمند، همکاران محترم ایشان در دانشکده انرژی و دانشجویان آن فقید سعید، صبر و شكيبايي در تحمّل اين مصيبت مسألت دارم.»

دیده بان علم ایران نیز ضایعه درگذشت این استاد فقید را به خانواده استاد خصوصا دکتر سعید سهراب پور، جامعه علمی و دانشگاهی کشور و شاگردان و دوستداران استاد تسلیت می گوید.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

تلاش دانشگر ایرانی برای بررسی بافت‌های سرطانی با مدل‌سازی تومور مجازی

جایزه مخترع برتر جهان اسلام به دانشیار دانشگاه صنعتی شریف رسید

تقدیر از برگزیدگان پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی شریف

پایش و عیب‌یابی بلبرینگ ادوات مکانیکی با نرم‌افزار ابداعی محققان ایرانی

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها