جمعه، ۱۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 29 March , 2024

آغاز صادرات دانش بنیان ایران به کشورهای حاشیه خزر

نسخه قابل پرینت
کد خبر:1485
شنبه، ۲۲ خرداد، ۱۳۹۵ | 14:36

رئیس پارک علم و فناوری گیلان از تشکیل یک کنسریوم متشکل از شرکت های دانش بنیان در حوزه صادرات محصولات دانش بنیان به کشورهای حاشیه دریای خزر خبر داد.

به گزارش دیده بان علم ایران مجید متقی طلب اظهار داشت: به تازگی یک کنسریوم متشکل از ۲۵ شرکت دانش بنیان را در پارک علم و فناوری گیلان ایجاد کردیم که در زمینه صادرات محصولات دانش بنیان به کشورهای حاشیه خزر فعالیت می کند.

وی افزود: نخستین قرارداد همکاری را هفته گذشته یکی از شرکت های دانش بنیان عضو این کنسریوم که در حوزه آب و فاضلاب فعالیت می کند، در باکو منعقد کرد و براساس آن طرف ایرانی به ارایه تکنولوژی و خدمات در این حوزه متعهد شد و قرار است فعالیت این شرکت در دیگر مناطق جمهوری آذربایجان نیز گسترش یابد.

متقی طلب خاطر نشان کرد: در جریان این قرارداد، طرف آذربایجانی نیازهای خود را مطرح کرد و ما هم دانش فنی و فناوری های لازم را برای پاسخگویی به نیازهای آنها در زمینه آب و فاضلاب در اختیار داشتیم که با تکیه برآنها همکاری متقابل شکل گرفت.

وی ادامه داد: همزمان با ما، یک شرکت از کشورهای اروپایی متقاضی همکاری و انعقاد قرارداد بود اما همکاری با شرکت ایرانی برای طرف آذربایجانی، مقرون به صرفه تر تشخیص داده شد ، بنابراین شرکت ایرانی را انتخاب کردند.

رئیس شبکه پارک های علم و فناوری کشورهای اسلامی، وضعیت شرکت های دانش بنیان و مراکز رشد علم و فناوری ایران در زمینه صادرات خدمات و محصولات دانش بنیان را قابل قبول دانست و گفت: شرکت های ایرانی از توانمندی و ظرفیت بسیار خوبی برخوردارند که باید با شناسایی بازارهای هدف و برنامه ریزی صحیح، این توانمندی ها را در حوزه های فرا مرزی به ویژه کشورهای همسایه و کشورهای اسلامی به کار گرفت.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم : اقتصاد دانش‌بنیان موتور محرک توسعه اقتصادی است

تولید «شیرین کننده مایع استویا» در پارک علم و فناوری گیلان

مرکز رشد واحدهای فناوری زیست فناوری کشاورزی تاسیس می‌شود  

تجاری سازی دستاوردهای محققان پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها