سه شنبه، ۲۸ فروردین، ۱۴۰۳ | Tuesday, 16 April , 2024

جلوگیری از خروج ۱۸ میلیون دلار ارز از ایران طی شش ماه با تولید ۳۶ میلیون دز واکسن آنتروتوکسمی

نسخه قابل پرینت
کد خبر:14691
دوشنبه، ۴ بهمن، ۱۳۹۵ | 11:34

جلوگیری از خروج ۱۸ میلیون دلار ارز از ایران طی شش ماه با تولید ۳۶ میلیون دز واکسن آنتروتوکسمی

رئیس بخش تولید واکسن های بی‌هوازی دامی موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی نسبت به تامین نیاز کشور در زمینه واکسن آنتروتوکسمی توسط موسسه رازی اطمینان داد.

به گزارش دیده‌بان علم ایران دکتر رضا پیله‌چیان با تاکید بر این که در حوزه واکسن آنتروتوکسمی در کشور با کمبود  روبه‌رو نیستیم، بیان کرد: با تولید ۳۶ میلیون دز از این واکسن در موسسه رازی در ۶ ماهه نخست سال جاری، از خروج ۱۸ میلیون دلار ارز جلوگیری به عمل آمده است.

وی با اشاره به سابقه ۶۵ ساله تولید واکسن آنتروتوکسمی در این موسسه، اظهار کرد: این واکسن در دنیا به صورت تک ظرفیتی تا ۱۰ ظرفیتی تولید می شود.

دکتر پیله چیان افزود: واکسن آنتروتوکسمی به عنوان واکسن هفت درد مطرح بوده و به نوعی ۴ واکسن در یک واکسن است و برای بیماری های مربوط به دام های کوچک مورد استفاده قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه ظرفیت تولید این واکسن طبق نیاز کشور به طور کامل در موسسه رازی وجود دارد، گفت: در حال حاضر سالانه ۷۵ میلیون دز از این واکسن در موسسه رازی تولید می شود و در صورت اعلام نیاز سازمان دامپزشکی کشور، این میزان می تواند تا ۱۲۰ میلیون دز در سال افزایش یابد.

رئیس بخش تولید واکسن های بی هوازی دامی موسسه رازی با اشاره به اهمیت این واکسن در صنعت دامداری گفت: نیاز کشور به واکسن آنتروتوکسمی سالانه ۷۰ تا ۷۵ میلیون دز است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

امکان تولید انبوه واکسن فلج اطفال تزریقی در موسسه رازی

خط تولید جدید سرم‌های درمانی در موسسه رازی

موفقیت محققان ایرانی در ساخت اولتراسانتریفیوژ ۶۰هزار دور در دقیقه

همکاری پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی و موسسه رازی در تولید واکسن های نوترکیب

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها