جمعه، ۷ اردیبهشت، ۱۴۰۳ | Friday, 26 April , 2024

شیمیدان ایرانی، برنده جایزه جهانی «شیمی سبز» شد

نسخه قابل پرینت
کد خبر:1464
شنبه، ۲۲ خرداد، ۱۳۹۵ | 13:11

شیمیدان ایرانی، برنده جایزه جهانی «شیمی سبز» شد

دانشیار گروه شیمی آلی دانشکده شیمی دانشگاه علم و صنعت ایران موفق به کسب جایزه دو سالانه دانشمند برجسته بین المللی و جوان نخبه در شیمی سبز و کاربردی از اتحادیه بین المللی شیمی محض و کاربردی (آیوپاک) شد.

به گزارش دیده بان علم ایران، این جایزه هر دو سال یکبار توسط داوران و صاحبنظران جهانی با نظرسنجی و هماهنگی اتحادیه بین المللی شیمی محض و کاربردی (آیوپاک) به یک نفر که بالاترین و بیشترین برجستگی علمی در سطح جهان در زمینه شیمی سبز و کاربردی در جهت خواست و نیازهای بشری جهانی و با رویکردهای تحقیقاتی زیست محیطی داشته باشد، اعطا می شود.

دکتر ملکی، دانشیار دانشکده شیمی دانشگاه علم و صنعت ايران متولد ۱۳۵۸ اهل شهرستان میانه، مولف بیش از ۱۲۰ مقاله علمی بسیار معتبر و سطح اول بین المللی و کنفرانس‌های داخلی و خارجی بوده و نیز در تالیف یک کتاب تخصصی لاتین در انتشارات بین المللی مشارکت و همکاری داشته است.

کاتالیزورها و واکنشهای کاتالیزوری، شیمی نانو (نانومواد مغناطیسی، کامپوزیتی، هسته/پوسته، پلیمری، هیبریدی) و شیمی سبز (واکنشهای چندجزیی، سنتز ترکیبات آلی، هتروسیکلی، دارویی) از زمینه های تحقیقاتی مورد علاقه ملکی است.

همچنین با راهنمایی و هدایت وی دهها پروژه و طرح تحقیقاتی، چندین پایان نامه دانشجویان ارشد و دکتری به سرانجام رسیده اند و بسیاری از مقالات دکتر ملکی در مجلات متنوع به چاپ رسیده و مورد ارجاع و استنادات بسیارزیادی در سطح دنیا واقع شده اند.

وی که تحصیلات کارشناسی خود را در رشته شیمی محض در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی و دوره های کارشناسی ارشد و دکتری خود را در حوزه شیمی آلی از شهید بهشتی تهران طی کرده دانشجوی نمونه کشوری در سال ۱۳۸۸ و از پژوهشگران برتر دانشگاه علم و صنعت ایران شناخته شده است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

جایزه «دستاورد تمام عمر» سازمان همکاری‌های اسلامی به دو دانشگر ایرانی رسید

دانشجوی ایرانی، برنده جایزه جهانی «طراحی نورپردازی»

موفقیت دانشمند ایرانی در ساخت لباس با قابلیت اندازه‌گیری قند خون

جایزه مخترع برتر جهان اسلام به دانشیار دانشگاه صنعتی شریف رسید

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

  1. مهدی گفت:

    آفرین به این پژوهشگران بزرگ ایرانی که همیشه اسم ایران را در مجامع علمی بر سر زبانها می آورند

  2. ناصر حسن پور کردآسیابی گفت:

    خدارا شکر و احسنت بر این ابرمرد علمی دنیا که تونست نام مذهب شیعه ی اثنی عشری و ایران و ایرانی را در دنیا زنده وسرافراز نگه دارد

سرخط خبرها