سه شنبه، ۲۸ فروردین، ۱۴۰۳ | Tuesday, 16 April , 2024

‎چهارمین کنگره جهانی متخصصان جوان علوم زمین در ایران برگزار می‌شود

نسخه قابل پرینت
کد خبر:14620
یکشنبه، ۳ بهمن، ۱۳۹۵ | 10:34

‎چهارمین کنگره جهانی متخصصان جوان علوم زمین در ایران برگزار می‌شود

چهارمین کنگره بین‌المللی متخصصان جوان علوم زمین (YES) ٥ تا ٨ شهریور ماه امسال با حمایت سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور با شعار” کاهش مخاطرات زمین و توسعه منابع برای نسل آینده ” در ایران برگزار می‌شود.

به گزارش دیده‌بان علم ایران این کنگره دارای رویکردهای علوم زمین برای جامعه، زمین‌شناسی اقتصادی، زمین‌شناسی زیست‌محیطی و پزشکی، آب زمین‌شناسی و تغییرات اقلیم، تکتونیک و مخاطرات زمین‌شناختی، کاربرد ژئوانفورماتیک در علوم‌زمین و میراث زمین‌شناختی است.

شبکه YES یک انجمن بین‌المللی متشکل از زمین‌شناسان جوان و تازه کاری است که به‌طور عمده زیر ۳۵ سال سن دارند و از سازمان‌های زمین‌شناسی، دانشگاه‌ها، موسسات، انجمن‌ها، سازمان‌ها و شرکت‌های خصوصی فعال در این حوزه از کل دنیا در کنار هم گرد آمده‌اند. این شبکه به عنوان یکی از دستاوردهای برنامه IYPE (سال بین‌المللی سیاره زمین) درسال ۲۰۰۷ شکل گرفت و سال ۲۰۰۹، با همکاری IYPE و تحت سرپرستی یونسکو، شبکه YES اولین کنگره بین‌المللی خود را در دانشگاه علوم‌زمین چین در پکن برگزار کرد.

YES قصد دارد با تاسیس یک شبکه جهانی میان رشته‌ای به حل چالش‌های موجود در رشته‌های علوم‌زمین بپردازد و گامی نو در جهت تحقق شعار IYPE یعنی “دستیابی به علوم‌زمین و بهره‌برداری از آن در جهت ارتقای  جوامع” بردارد.

چشم‌انداز شبکه متخصصان جوان علوم‌زمین، ترویج علوم زمین بین جوانان زیر ۳۵ سال در راستای ارتقای جوامع و دستیابی به توسعه پایدار است. همچنین کمک به جوانان برای احراز مشاغل کلیدی در پست‌های مختلف و حرکت در راستای شناسایی و بهره‌برداری از منابع‌طبیعی، حفظ و پایداری محیط زیست از دیگر اهداف این شبکه به شمار می‌رود.

در حال حاضر این شبکه نزدیک به ۱۰ هزار نفر عضو از ۱۲۰ کشور دنیا دارد. تاکنون سه دوره کنگره جهانی در کشورهای چین، استرالیا و تانزانیا به همراه نشست‌های متعددی با محورهای گوناگون برگزار شده است. از جمله نشست‌هایی که رییس این شبکه نیز در آن شرکت داشت، می‌توان به  سی و دومین گردهمایی و نخستین کنگره بین‌المللی علوم زمین در ایران نیز اشاره کرد.

انتهای پیام

 

مطالب مرتبط

در تهران راه اندازی می شود: مرکز آموزشی و پژوهشی مدیریت خطرپذیری و تاب آوری زلزله منطقه غرب و مرکز آسیا

خطر از دست دادن جایزه «ابن سینا» یونسکو به دلیل بدهی معوقه!

ایران، صاحب «کرسی یونسکو در ترویج علم» شد

قرار «دختران منجم»؛ عصر جمعه، بوستان شفق

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها