جمعه، ۱۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 29 March , 2024

واگذاری وظایف غیرحاکمیتی مؤسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال به انجمن کشت بافت گیاهی

نسخه قابل پرینت
کد خبر:14468
سه شنبه، ۲۸ دی، ۱۳۹۵ | 16:56

واگذاری وظایف غیرحاکمیتی مؤسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال به انجمن کشت بافت گیاهی

بر اساس تصمیم وزارت جهاد کشاورزی برخی از وظایف غیرحاکمیتی مؤسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال  به انجمن کشت سلول و بافت گیاهی ایران واگذار می‌شود

به گزارش دیده‌بان علم ایران، دکتر محمد حسن عصاره، رییس مؤسسه تحقیقاتی ثبت و گواهی بذر و نهال طی سخنانی اظهار داشت:

بر اساس تصمیم وزارت جهاد کشاورزی و در راستای اصل ۴۴ قانون اساسی برخی از وظایف غیرحاکمیتی مؤسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال از جمله صدور مجوز تأیید سلامت و اصالت تولیدات به انجمن کشت سلول و بافت گیاهی ایران واگذار می‌شود.

وی با اعلام این خبر افزود: برای تولید بذر یا نهال گواهی‌شده مراحل مختلفی طی می‌شود، در نخستین قدم بنگاه اقتصادی تولیدکننده بذر و نهال باید مجوز صلاحیت دریافت کند و سپس تولیدات آن نیز مجوز سلامت و اصالت بگیرند.

عصاره خاطرنشان کرد: صدور مجوز صلاحیت بنگاه اقتصادی تولید بذر و نهال همچنان بر عهده مؤسسه است، اما صدور مجوزهای سلامت و اصالت به انجمن واگذار خواهد شد. همچنین مراحلی از کنترل تولید و تدوین استانداردهای تولید محصولات مختلف بر عهده انجمن کشت بافت گذاشته می‌شود.

رئیس مؤسسه تحقیقاتی ثبت و گواهی بذر و نهال با تأکید بر اینکه با توجه به تنوع محصولات تعریف و تدوین استانداردها، کار بسیار بزرگی است، ادامه داد: استفاده از بخش خصوصی و انجمن در تعریف استانداردهای محصولات، می‌تواند کمک بزرگی به مؤسسه باشد و به کارها سرعت بخشد.

عصاره، برندسازی را از اقدامات مشترک مؤسسه ثبت و گواهی بذر و نهال و انجمن کشت سلول و بافت گیاهی ایران عنوان و تصریح کرد: در دنیا ارزش برندها یک ارزش اقتصادی فوق‌العاده است به همین دلیل برند مشترک بین مؤسسه و انجمن تعریف شده است و به زودی به محصولات با کیفیت داده خواهد شد تا علاوه بر ایجاد رقابت در بین تولیدکنندگان باعث افزایش ارزش افزوده محصولات شود.

وی در پایان تأکید کرد: برخی از وظایف مؤسسه وظایف حکومتی و مصوب مجلس است که قابل واگذاری نیست، این وظایف در تمام دنیا توسط دولت‌ها اجرا می‌شود، اما در دل این قوانین و آیین‌نامه‌ها قسمت‌هایی وجود دارد که می‌توان آن را برای اجرای بهتر امور به بخش خصوصی واگذار کرد و مؤسسه تمام حوزه های فعالیتهایش را که قابل واگذاری باشد به تدریج به  بخش خصوصی  واگذار خواهد کرد. 

انتهای پیام

مطالب مرتبط

در قطعنامه همایش بیوتکنولوژی تاکید شد: تسریع روند قانونی صدور مجوز رهاسازی محصولات تراریخته و ویراسته/آزادی سریع چهره تاثیرگذار بیوتکنولوژی ایران از بازداشت آمریکا

رییس موسسه تحقیقات جنگل ها و مراتع کشور: تبصره ۲۱ لایحه بودجه، نهایت بی تدبیری و زمینه ساز تسلیم در برابر تحریم هاست

تبصره ۲۱ لایحه بودجه، زیرساخت های پژوهش کشور را نابود می کند/ادغام موسسات تحقیقاتی با ماموریتهای کاملا متفاوت چه کمکی به افزایش کارایی آنها می کند؟

معرفی هشت رقم انگور بی دانه حبه درشت توسط محققان دانشگاه تهران

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها