پنج شنبه، ۶ اردیبهشت، ۱۴۰۳ | Thursday, 25 April , 2024

معرفي آخرين دستاوردهاي محققان كشور در زمینه «اطلاعات مكاني»

نسخه قابل پرینت
کد خبر:14453
چهارشنبه، ۲۹ دی، ۱۳۹۵ | 09:05

معرفي آخرين دستاوردهاي محققان كشور در زمینه «اطلاعات مكاني»

همزمان با برگزاري دومين كنفرانس ملي مهندسي فناوري اطلاعات مكاني،‌ آخرين دستاوردهاي محققان در حوزه‌هاي ژئو دزي، فتوگرامتري، سنجش از راه دور و GIS ارائه می‌شود.

به گزارش دیده‌بان علم ایران دكتر محمد كريمي، دبير اجرايي دومين كنفرانس ملي مهندسي فناوري اطلاعات مكاني اظهار كرد: بيش از ۸۰ درصد از داده‌هاي مكاني و اطلاعات مورد نياز دستگاه‌ها و نهادهاي اجرايي مكان محور است؛ از اين رو به كارگيري توليد، مديريت و به كارگيري مفيد و مؤثر اين اطلاعات در برنامه‌هاي چهارم، پنجم و ششم توسعه تحت عنوان «توسعه پايگاه‌هاي داده مكان‌محور و توسعه زير ساخت داده مكاني» مورد تاكيد قرار گرفته است.

وي با اشاره اقدامات علمي دانشكده نقشه‌برداري دانشگاه صنعتي خواجه نصيرالدين طوسي در توسعه فناوري‌هاي اطلاعات مكاني، خاطرنشان كرد: اين دانشكده در سال ۹۱ از سوي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري به عنوان قطب علمي مهندسي فناوري اطلاعات مكاني انتخاب شد.
كريمي درباره برگزاری دومين كنفرانس ملي مهندسي فناوري اطلاعات مكاني در حوزه‌هاي مهندسي نقشه‌برداري و ژئوماتيك که امروز چهارشنبه در دانشگاه خواجه نصیر برگزار می‌شود گفت: اين كنفرانس در محورهاي ژئو دزي، فتوگرامتري، سنجش از راه دور و GIS  برگزار می‌شود. در اين كنفرانس، جديدترين دستاوردهاي علمي متخصصان دانشگاهي و صنعت در دو بخش تئوري و كاربردي معرفي خواهد شد.
وي برگزاري ۵ كارگاه تخصصي را از برنامه‌هاي جنبي اين كنفرانس ذكر كرد و يادآور شد: از ميان مقالات ارسال شده، ۱۵۲ مقاله پذيرش شد كه ۵۰ مقاله به صورت شفاهي و ۱۰۲ مقاله به صورت پوستر ارائه مي‌شود.
گفتنی است کنفرانس ملی مهندسی فناوری اطلاعات مکانی امروز چهارشنبه ۲۹ دي ماه برگزار و طی آن در خصوص موضوعاتي چون تصميم‌گيري و برنامه‌ريزي مكاني، فناوري‌ها و كاربردهاي نوين GIS، هوش محاسباتي و مدل‌سازي مشاركتي و داوطلبانه، ژئودزي ماهواره‌اي و كاربردهاي آن در پايش‌هاي محيطي، ژئوديناميك و رفتارسنجي سازه‌ها و هيدروگرافي و ارتفاع‌سنجي ماهواره‌اي بحث و تبادل نظر خواهد شد.
سنجش از راه دور ابر طيفي و چند طيفي و كاربردهاي آن در علوم زمين، روش‌هاي نوين استخراج و اطلاعات از داده‌هاي راداري و پردازش و استخراج اطلاعات از داده‌هاي ليزر اسكنر از ديگر موضوعات مطرح در اين كنفرانس است.
انتهای پیام

مطالب مرتبط

رییس دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی ابقا شد

دستیابی کشور به ۵۰درصد فناوری ماهواره‌های مخابراتی و سنجشی تا پایان برنامه ششم توسعه

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها