دوشنبه، ۱۵ آذر، ۱۳۹۵ | Monday, 5 December , 2016

شناسایی مجرمان از بوی بدن

۲۲ خرداد ۱۳۹۵ | ۰۹:۵۲
شناسایی مجرمان از بوی بدن

یک گروه بین المللی از محققان متوجه شده اند انسان ها به دنبال یک اتفاق تنش زا می توانند رایحه خاص بدن فردی که این حادثه را ایجاد کرده است، به یاد آورند.

به گزارش دیده بان علم ایران، شناسایی بوی بدن وظیفه ای است که به اندازه زیادی به سگ ها محول شده است، زیرا فرض بر این است که انسان ها حس بویایی قوی ای ندارند.
اکنون محققان نشان داده اند حافظه رایحه، قابل اعتمادتر از چیزی است که انتظار داشتیم.
در یک مطالعه جدید که در مجله Frontiers in Psychology منتشر شده است، محققان دقت حافظه رایجه را در انسان ها بررسی کردند.
محققان در این مطالعه به افراد مورد بررسی، کلیپ هایی از افرادی که مرتکب جرایم خشونت آمیز شدند، نشان دادند.
همچنین برای این افراد در حین مشاهده این فیلم های ویدیویی یک رایحه بوی بدن پخش و گفته شد که این رایحه بدن مجرم است.
محققان متوجه شدند این افراد تقریبا در ۷۰ درصد موارد موفق شدند بوی بدن این مجرم را از میان پنج نمونه مختلف بوی بدن به درستی تشخیص دهند. این آزمایش با استفاده از سه ، پنج و هشت نمونه مختلف بوی بدن تکرار شد.
پژوهشگران دریافتند افراد مورد مطالعه می توانند مجرم را حتی از میان هشت نمونه مختلف بوی بدن تشخیص دهند. با این حال خاطر نشان شده است دقت شناسایی مجرم با افزایش نمونه های بوی بدن کاهش می یابد.
به هر حال نتایج این مطالعه نشان داد استفاده از بوی بدن برای تشخیص مجرم با موارد مشاهده شدن مجرم و شنیده شدن صدای وی برابری می کند.

۸۲۱۰۷۲۵۰-۷۰۷۸۶۴۹۴