چهارشنبه، ۵ اردیبهشت، ۱۴۰۳ | Wednesday, 24 April , 2024

حمایت از ثبت بین‌المللی ۴۰ اختراع ایرانی از سوی صندوق حمایت از پژوهشگران

نسخه قابل پرینت
کد خبر:14009
دوشنبه، ۲۰ دی، ۱۳۹۵ | 13:22

حمایت از ثبت بین‌المللی ۴۰ اختراع ایرانی از سوی صندوق حمایت از پژوهشگران

کارگروه ثبت اختراعات صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوی، در آخرین جلسه خود، حمایت از  ۵ اختراع جدید ایرانی را از بین ۲۳ اختراع ارسالی تصویب کرد.

به گزارش دیده‌بان علم ایران حمایت و کمک به ثبت بین المللی اختراعات محققان، پژوهشگران ومخترعان کشور از جمله خدمات ویژه کارگروه ثبت اختراعات صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی است.
از اواخر سال ۸۵ برنامه ریزی برای ایجاد فرآیندها و تهیه شیوه نامه ‌های اجرایی لازم در خصوص نحوه حمایت و کمک به ثبت بین المللی اختراعات محققان، پژوهشگران و مخترعان کشور با ایجاد کارگروه ثبت اختراعات متشکل از اساتید مطلع و صاحب نظر در حوزه های مختلف مالکیت فکری آغاز شد و تا کنون بیش از ۴۰  ثبت بین المللی اختراع با حمایت صندوق انجام شده است.

در همین راستا در جلسه آخر کارگروه ثبت اختراع صندوق ثبت ۲۳ اختراع ارسالی بررسی شد که در نهایت مصوب شد ۵ اختراع ثبت بین المللی شوند.

همچنین ۳ اختراع مجددا برای داوری ارسال شد. زمینه های این اختراعات تجهیزات پزشکی،شیمی تجزیه، مهندسی برق، کشاورزی، مکانیک، شیمی است.


از مزایای ثبت اختراع، عدم افشای نتایج با ارزش حاصل از تحقیقات شرکت های دانش بنیان و یا پایان نامه های دانشجویی در قالب مقاله و کمک به تجاری سازی دستاوردهای پژوهشی پژوهشگران ونخبگان علمی و صنعتی است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

ترسیم نقشه راه حوزه مهندسی در کشور

ساخت دستگاه ژانراتور تولید هیدروژن توسط محققان دانشگاه صنعتی اصفهان

تشخیص دقیق اوتیسم با مدل ابداعی محققان ایران

پشتیبانی از ۲۰۴ طرح تحقیقاتی جدید در صندوق حمایت از پژوهشگران تصویب شد

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها