شنبه، ۸ اردیبهشت، ۱۴۰۳ | Saturday, 27 April , 2024

استاد علیزاده، چهره ماندگار کشاورزی ایران تجلیل شد

نسخه قابل پرینت
کد خبر:13899
یکشنبه، ۱۹ دی، ۱۳۹۵ | 10:40

استاد علیزاده، چهره ماندگار کشاورزی ایران تجلیل شد

مراسم نکوداشت دکتر امین علیزاده، از چهره‌های ماندگار کشاورزی و بنیانگذار دانشکده کشاورزی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

به گزارش دیده‌بان علم ایران دکتر شاهنوشی رئیس دانشکده کشاورزی دانشگاه فردوسی مشهد در این مراسم اظهار داشت: دانشکده کشاورزی دانشگاه فردوسی مشهد در حال حاضر دارای رتبه دوم کشوری، رتبه هشتم جهان اسلام و رتبه ۲۵۷ را در  دنیا دارد که دکتر امین علیزاده به عنوان پیشکسوت دانشکده کشاورزی در ارتقاء رتبه‌های این دانشکده نقش بسزایی داشته است.

وی با اشاره به رتبه ۱۰۲ بهره‌وری آب کشاورزی ایران در جهان، اظهار کرد: دکتر علیزاده به عنوان پیشکسوت این دانشکده  در راستای افزایش روند بهره‌وری و رشد اقتصاد کشاورزی کشور نقش مهمی را ایفا کرده است، بنابراین ضروری است که از وی قدردانی کنیم .

رئیس دانشکده دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به زمان تاسیس دانشکده کشاورزی دانشگاه فردوسی در سال ۱۳۵۳ به همت دکتر امین علیزاده، اعلام کرد: این دانشکده در ابتدا بصورت ساده بنیانگذاری شد اما امروز به سطحی بالایی از امکانات و زیرساخت‌های جامع رسیده است که تمام آن را باید مرهون زحمات دکتر علیزاده دانست.

دکتر کاظم اسماعیلی، مدیر گروه علوم ومهندسی آب دانشگاه فردوسی مشهد نیز در این مراسم، با تاکید بر زحمات دکتر امین علیزاده اظهار داشت : دکتر امین علیزاده بنیانگذار دانشکده کشاورزی است که در جهان اسلام رتبه هشتم را دارد. او پایه‌گذار گروه آبیاری این دانشگاه در سال ۶۷ بود که امروز ۵۰۰ دانشجو در مقاطع کارشناسی، تحصیلات تکمیلی و دکتری در این گروه تحصیل می‌کنند.

دکتر کاظم اسماعیلی گفت: به همت دکتر علیزاده امروز گروه مهندسی آب کشاورزی دانشگاه فردوسی، مهم‌ترین گروه در کشور شناخته می‌شود. قدردانی از چنین مفاخری، کوچکترین کاری است که می‌توانیم برای آنان انجام دهیم.

دکتر امین علیزاده، استاد دانشکده کشاورزی دانشگاه فردوسی مشهد نیز در این مراسم که به مناسبت تجلیل از وی برگزارشد، اظهار کرد: پیشکسوتانی که در تاسیس این دانشکده نقش داشته‌اند، کسانی بودند که تمام خدمات خود را از سر عشق و علاقه انجام می‌دادند و برگزاری این مراسم نشان داد که تلاش‌های آنان بی‌اثر نبوده و همیشه پایدار است .

دکتر امین علیزاده،استاد دانشکده کشاورزی دانشگاه فردوسی مشهد ، ضمن قدردانی از برگزار کنندگان این مراسم، ادامه داد: من تمایل چندانی به برگزاری نکوداشت نداشتم. تاسیس دانشکده کشاورزی از ساعت ۱۷ یک روز در سال ۱۳۵۳ آغاز و پیشنهاد تاسیس این دانشکده به من داده شد.

استاد دانشکده کشاورزی دانشگاه فردوسی مشهد ادامه داد : زمانی که من دانشکده کشاورزی را تاسیس کردم یک قلم، اتاق و صندلی بیش نداشتم و تاسیس این دانشکده زمانی بود که سه دانشکده کشاورزی بزرگ در کشور وجود داشت که رقابت را بسیار مشکل می‌کرد.

وی در پایان سخنان خود اظهار داشت: یشکسوتان و مفاخر علمی عاشق خدمات علمی هستند و  از تلاش و ارائه خدمات علمی خود دست بر نخواهند داشت.

در پایان این مراسم از فعالان پژوهشی برتر دانشکده کشاورزی دانشگاه فردوسی مشهد نیز تقدیر به عمل آمد که دکتر محمد علی رضوی، عضو هیئت علمی گروه صنایع غذایی این دانشگاه به عنوان پژوهشگر برتر کشور، دکتر ابوالقاسم گلیان، عضو هیئت علمی گروه علوم دامی به عنوان استاد برجسته بنیاد دانشگاه فردوسی، دکتر ناصر شاهنوشی، به عنوان فناور برتر دانشگاه فردوسی مشهد و دکتر ولی‌زاده به عنوان پژوهشگر برتر این دانشگاه معرفی شدند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

بهینه‌سازی تولید پپتیدهای نوترکیب ضد مقاومت آنتی بیوتیکی به ابتکار محقق ایرانی

رقابت خودروی «فرمول دانشجویی» ایرانی با تیم‌های دانشجویی از ۸۰ کشور دنیا

عضویت دو دانشگر ایرانی در آکادمی علوم جهان

نام‌گذاری سه خیابان مشهد به نام اساتید فقید دانشگاه فردوسی

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها