جمعه، ۳۱ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 19 April , 2024

جدیدترین چالش‌های علمی ایران و جهان در زمینه سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی قلب ارائه می‌شود

نسخه قابل پرینت
کد خبر:13860
شنبه، ۱۸ دی، ۱۳۹۵ | 11:43

جدیدترین چالش‌های علمی ایران و جهان در زمینه سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی قلب ارائه می‌شود

به منظور افزایش تحقیقات کاربردی در زمینه پزشکی ترمیمی و بازساختی در بیماریهای قلب و عروق ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی اقدام به برگزاری دومین سمپوزیوم سلول های بنیادی، مهندسی بافت و پزشکی بازساختی قلب کرده است.

به گزارش دیده‌بان علم ایران ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی فناوری ریاست جمهوری با همکاری دانشگاه علوم پزشکی گلستان( مرکز تحقیقات اختلالات ایسکمیک) و مرکز قلب دانشگاه علوم پزشکی تهران به منظور پیشبرد اهداف ستاد مبتنی بر افزایش تحقیقات کاربردی در زمینه پزشکی ترمیمی و بازساختی در بیماریهای قلب و عروق اقدام به برگزاری دومین سمپوزیوم ملی “سلول های بنیادی ، مهندسی بافت و پزشکی بازساختی قلب”  در هفتم بهمن سال ۱۳۹۵ در استان گلستان کرده است.

امیر علی حمیدیه دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی با بیان اینکه در این سمپوزیوم جدید ترین چالش های علمی ایران و جهان در زمینه سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی قلب ارائه می شود گفت: جدیدترین چالش های علمی ایران و جهان در زمینه سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی قلب توسط برجسته ترین محققان و اعضای هیات علمی دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی سراسر کشور در این سمپوزیوم ارائه خواهد شد.

حمیدیه گفت :از مهمترین اهداف این سمپوزیوم ، مشارکت حداکثری مراکز شهرستان ها و ایجاد ، توسعه و ارتقاء زیرساخت های لازم جهت خوداتکایی و کسب مرجعیت علمی و فناوری در این حوزه در سراسر کشور از مهمترین اهداف برگزاری این سمپوزیوم است که میتوان به آن اشاره کرد.

وی همچنین افزود:  در سال جاری شورای توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی ریاست جمهوری در سال جاری در استان گلستان با مشارکت کلیه دانشگاه ها و مراکز تحقیقات تشکیل و زیرساخت های مناسبی در زمینه تحقیقات سلول های بنیادی و مهندسی بافت قلبی در دانشگاه علوم پزشکی گلستان جهت محققان علوم پایه و بالینی ایجاد شده است.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی معاونت علمی بیان کرد: کلیه محققان علوم پایه و بالینی که در زمینه های سلول های بنیادی، پیوند بافتی ، پزشکی بازساختی، مهندسی بافت، ژن درمانی، ترمیم ژنی، و اثرات داروها بر روی بافت های مصنوعی قلبی تحقیق و مطالعه دارند می توانند جدیدترین اطلاعات و دست آوردهای علمی در زمینه های فوق را در این سمپوزیوم کسب کنند.

بر اساس این گزارش،  سلول های بنیادی در بیماریهای قلب ، پزشکی ترمیمی در بیماریهای قلب ، بافت مهندسی شده قلبی از سلول تا بیمار، بافت مهندسی شده قلبی در بیماری های پیش بالینی و سمیت دارویی ، سلول زدایی و کاشت سلولی؛ دورنما و چالش ها ، سیاست ها و راهکارها در سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی قلب، زن درمانی و ترمیم ژنی در بیماریهای قلبی از مهمترین رویکردهای اصلی در این سمپوزیوم به شمار میروند.

انتهای پیام

 

 

مطالب مرتبط

سمپوزیوم ژنتیک و سلول‌های بنیادی با رویکرد ژن درمانی برگزار می‌شود

ایجاد آزمایشگاه نانوفناوری با تجهیزات ایرانی در کوبا/تاسیس دانشگاه مشترک ایران و کوبا

ارتقای ۸ پله‌ای رتبه جهانی ایران در علوم سلول‌های بنیادی

سامانه ملی شبکه مدل سازی حیوانی و تحقیقات درون تنی راه اندازی شد

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها