پنج شنبه، ۶ اردیبهشت، ۱۴۰۳ | Thursday, 25 April , 2024

وزیر بهداشت:«نیماد» نباید با تغییر سلایق دولت‌ها، دچار خلل شود

نسخه قابل پرینت
کد خبر:13733
سه شنبه، ۱۴ دی، ۱۳۹۵ | 10:46

وزیر بهداشت:«نیماد» نباید با تغییر سلایق دولت‌ها، دچار خلل شود

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: کارکرد و روند موسسه ملی توسعه تحقیقات پزشکی ایران (نیماد )  نباید با تغییر سلایق دولت‌ها دچار خلل شود.

به گزارش دیده‌بان علم ایران، دکتر قاضی‌زاده هاشمی، روز گذشته با افتتاح ساختمان جدید موسسه ملی توسعه تحقیقات پزشکی که پس از تعطیلی در دولت دهم، در سال ۹۲ احیا شده است، در جمع اعضای هیات امنا و روسا و دبیران کمیته‌های علمی موسسه حضور یافت و طی سخنانی گفت: موسسات علمی موجب صیانت از سلامت مردم می‌شوند و  قرار دادن موسسات علمی نوپا در مسیر رشد نیاز به برنامه ریزی دارد

وی افزود: توجه پژوهشگران به فعالیت‌های تحقیقاتی باعث افزایش کیفیت دانشگاه ها و ارتقای عزت کشور می‌شود.

هاشمی تاکید کرد: ریشه موسسات علمی ما باید به قدری قوی باشد که با تغییر سلایق، مشکلی در روند کار آنها ایجاد نشود؛ باید اقبال محققان حوزه علوم پزشکی و گروه‌های آموزشی نسبت به این موسسات افزایش یابد که این مساله مستلزم جدیت و توجه پژوهشگران در جهت توسعه آموزش و پژوهش است.

وزیر بهداشت با تاکید بر صیانت از سلامت مردم به عنوان یکی از منافع ملی با استفاده از خدمات موسسات پژوهشی خاطرنشان کرد: توجه پژوهشگران به فعالیت های تحقیقاتی باعث افزایش کیفیت دانشگاه ها و ارتقای عزت کشور می‌شود.

به گفته وزیر بهداشت،‌عملکرد موسساتی مانند نیماد به افزایش کیفیت برون‌داد دانشگاهی و ارتقاء عزت کشور کمک می‌کند و موجب صیانت بهتر از سلامت مردم می‌شود.

وزیر بهداشت تاکید کرد: تاسیس مجموعه‌های مختلف زحمت چندانی ندارد اما ایجاد ارزش افزوده برای این مجموعه های نوپا و قرار دادن آنها در مسیر رشد و نیز در امان نگه داشتن آنها از آسیب‌ها، نیازمند برنامه‌ریزی و مراقبت است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها