چهارشنبه، ۵ اردیبهشت، ۱۴۰۳ | Wednesday, 24 April , 2024

ابداع روشی جدید برای آزمون خودکار برنامه‌های تلفن همراه توسط محقق ایرانی

نسخه قابل پرینت
کد خبر:13718
دوشنبه، ۱۳ دی، ۱۳۹۵ | 16:07

ابداع روشی جدید برای آزمون خودکار برنامه‌های تلفن همراه توسط محقق ایرانی

پژوهشگر ایرانی دانشگاه تگزاس در آستین موفق به ارائه روشی نوین برای آزمون وجوه کاربری اپلیکیشن‌های تلفن همراه شد.

به گزارش خبرنگار دیده‌بان علم ایران، دکتر راضیه نخبه زعیم، محقق مرکز هویت دانشگاه آستین – از مراکز پیشرو در مبارزه با سرقت هویت در فضای حقیقی و مجازی – ساختار و ابزاری ارائه داده که به صورت خودکار اوراکل های مستقل از برنامه اما مخصوص اپلیکیشن های تلفن همراه را می‌سازد.  استفاده عملی از این ابزار روی شش اپلیکیشن واقعی اندروید کارایی این روش را در شناسایی خودکار خطاهای بالقوه مهم در اپلیکیشن‌ها نشان داده است.

با رشد روزافزون دستگاه های موبایل نیاز به آزمون فراگیر اپلیکیشن‌ها( برنامه هایی که روی تلفن‌های همراه اجرا می شوند) نیز افزایش می یابد با این حال آزمون برنامه های تلفن همراه مشخصا گران و دشوار است و معمولا به کار دستی فراوان احتیاج دارد. با وجود پیشرفت محققان در آزمون خودکار برنامه های موبایل در سال‌های اخیر یکی از مشکلات کلیدی که مورد اغفال قرار گرفته موضوع اوراکل یعنی تشخیص صحت پاسخ یک برنامه در قبال آزمون است.

نخبه زعیم و همکارانش روش نوینی برای تولید خودکار آزمون‌های برنامه های تلفن همراه شامل اوراکل ارائه داده اند. اساس روش پیشنهادی مطالعه همه جانبه ای است که ما از خطاها در برنامه های تلفن همراه انجام داده ایم.

مهم ترین نتیجه ای که  از این مطالعه گرفته شده این بود که طبقه مشخصی به نام وجوه کاربری در برنامه‌های تلفن همراه وجود دارد که در بخش قابل توجهی از خطاها درگیر است. در عین حال برای این وجوه کاربری می توان به صورت خودکار و مستقل از برنامه و تنها با توجه به فهم رایج از برنامه های موبایل اوراکل ساخت.

دکتر راضیه نخبه زعیم، دوره های دکتری و کارشناسی ارشد خود را در رشته مهندسی برق و کامپیوتر (نرم افزار) در سالهای ۱۳۹۳ و ۱۳۸۹ در دانشگاه تگزاس در آستین و تحصیلات کارشناسی خود را در سال ۸۵ در دانشگاه صنعتی شریف به پایان برده است. نخبه زعیم بیش از ۱۰ مقاله در  مجلات و کنفرانس‌های متعبر علمی ارائه کرده است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

کشاورزی هوشمندانه با پهپاد گرده‌افشان ایرانی

انتشار مقاله محققان دانشگاه صنعتی شریف در مجله معتبر انجمن فیزیک آمریکا

تلاش دانشگر ایرانی برای بررسی بافت‌های سرطانی با مدل‌سازی تومور مجازی

جایزه مخترع برتر جهان اسلام به دانشیار دانشگاه صنعتی شریف رسید

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها