جمعه، ۳۱ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 19 April , 2024

تولید نوشیدنی گردو با فرمولاسیون جدید توسط پژوهشگر کشور

نسخه قابل پرینت
کد خبر:13522
شنبه، ۱۱ دی، ۱۳۹۵ | 14:05

تولید نوشیدنی گردو با فرمولاسیون جدید توسط پژوهشگر کشور

عضو هیأت علمی بخش تحقیقات فنی و مهندسی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی خراسان فرمولاسیونی برای تولید نوشیدنی گردو ارائه کرد.

به گزارش دیده‌بان علم ایران، دکتر مهدی قیافه داودی در تحقیقات خود به منظور تولید نوشیدنی گردو از صمغ‌های کاراگینان و گوار در کنار امولسیفایر لستین استفاده کرده است و  بنا بر نتایج تحقیقات وی، صمغ کارگینان ترکیبی مناسب ‏تری برای تولید این نوشیدنی فراسودمند است.

مغز گردو حاوی میزان بالای اسیدهای چربی امگا ۳، اسیدهای چرب غیراشباع لینولئیک و اولئیک و نیز میزان بالایی ویتامین E، پلی ‏فنل ‏ها، فلاونوئیدها، آرژنین و فیبر است؛ بدان معنا که این ماده غذایی می‌‏تواند اثر تعدیل کننده‏ ای روی سیستم آنتی‏ اکسیدانی داشته باشد.

ترکیبات موجود در گردو می ‏تواند، آسیب‏ های اکسیداتیو را که به‏ وسیله لپیدها و لیپوپروتئین ‏ها ایجاد می ‏شوند را کاهش داده و پیشرفت تصلب شراین و بیماری ‏های وابسته را که امروزه به دلیل زندگی ماشینی و تغییر عادات غذایی، افزایش یافته است کاهش دهد.

به گفته وی، در تولید نوشیدنی گردو از صمغ کاراگینان و گوار در کنار امولسیفایر لستین استفاده شده که در نهایت با توجه به نتایج بررسی ‏های صورت گرفته صمغ کارگینان ترکیبی مناسب ‏تری برای تولید این نوشیدنی بود.

وی اظهار کرد: تحقیق حاضر که با هدف ایجاد تنوع، افزایش بهره ‏وری و بالا بردن نرخ صادرات غیرنفتی از مغزدانه ‏ها در تولید نوشیدنی به همراه هیدروکلوئید و امولسیفایرها انجام شده است، در تمام واحدهاي توليد نوشیدنی و ‏هم‏ چنین با تغییرات اندک در فرمولاسیون در کارخانجات لبنی قابل اجرا است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

محققان کشور موفق به کشت و پرورش جلبک‌ها بدون آب شیرین شدند

تولید محلول قندی با گیاه دارویی آویشن توسط پژوهشگران کشور

کاهش مصرف سوخت و افزایش ظرفیت مزرعه‌ای با خاک‌ورزی حفاظتی

بهبود ارزش کیفی نان با سبوس اصلاح شده به روش تخمیر

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها