جمعه، ۷ اردیبهشت، ۱۴۰۳ | Friday, 26 April , 2024

وعده دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری برای رشد ۶ برابری صادرات محصولات تا سال آینده

نسخه قابل پرینت
کد خبر:13502
شنبه، ۱۱ دی، ۱۳۹۵ | 13:54

وعده دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری برای رشد ۶ برابری صادرات محصولات تا سال آینده

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی گفت: یکی از اهداف مدنظر در ستاد توسعه زیست فناوری، توسعه صادرات محصولات این حوزه است که تا سال آینده رقم صادرات افزایش چشمگیری خواهد یافت.

به گزارش دیده‌بان علم ایران مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در خصوص هدف ستاد توسعه زیست فناوری، بیان کرد: ارزش صادرات محصولات زیست فناوری تا سال ۹۲ حدودا ۲۰۰ میلیون دلار بود که قصد داریم این میزان صادرات را تا سال ۹۶ تا ۶ برابر افزایش دهیم.


وی با اشاره به وابستگی ایران به واردات محصولات زیست فناوری، بیان کرد: رشد واردات محصولات زیست فناوری در کشور از سال ۸۸ تا ۹۱ حدود ۱۳۰ درصد بود که این عدد نگران کننده و نشاندهنده رشد وابستگی ایران به واردات بود که سعی کردیم در این چند سال خلا موجود را رفع کنیم.


قانعی در خصوص تهیه نقشه دانشی در این زمینه، گفت: با توجه به اینکه ستاد توسعه زیست فناوری مرجع اصلی سیاستگذاری، برنامه ریزی و راهبری برنامه های این حوزه است تصمیم گرفته ایم نقشه دانشی تهیه کنیم تا تمام حوزه های مربوط به زیست فناوری را احصا کنیم و در تمام ابعاد رشد دهیم.


وی تصریح کرد: رشد ۶ برابری صادرات محصولات زیست فناوری را از سال ۹۲ پیگیری کرده ایم و امیدوار هستیم تا سال آینده اهداف مورد نظر ستاد در این حوزه محقق شود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

ارتقای جایگاه ایران با تولید ۱۰ داروی زیست‌فناوری جدید

کارگروه زیست‌فناوری دریا با محوریت آبزی پروری و تولید جلبک تشکیل شد

تشکیل شورای اصلی ستاد زیست فناوری با حضور تمام وزرا

شبکه «محصول سالم» رونمایی شد

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها