شنبه، ۱ اردیبهشت، ۱۴۰۳ | Saturday, 20 April , 2024

پایان «پایان‌نامه‌» در مقطع کارشناسی

نسخه قابل پرینت
کد خبر:13334
چهارشنبه، ۸ دی، ۱۳۹۵ | 10:03

پایان «پایان‌نامه‌» در مقطع کارشناسی

با موافقت وزارت بهداشت و وزارت علوم و تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی، پایان‌نامه از کارشناسی حذف شد.
به گزارش دیده‌بان علم ایران، دکتر مخبر دزفولی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در حاشیه جلسه ۷۹۰ شورا که به ریاست حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی، رییس‌جمهور و رییس شورا برگزار شد، ضمن ارائه گزارشی از وضعیت سرقت و تخلفات علمی این خبر را اعلام کرد.
وی گفت: گزارش وضعیت سرقت های علمی توسط وزارت بهداشت با همکاری وزارت علوم، دانشگاه آزاد اسلامی و دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی تهیه شده بود که مورد بررسی قرار گرفت.
مخبردزفولی خاطرنشان کرد: بر اساس این گزارش در تعداد بیش از ۳۰۰ هزار پایان نامه موجود در کشور میزان تخلفات بسیار کم است و مقرر شد مرکز  ثبت این پایان نامه ها در وزارت علوم تشکیل شود.
وی افزود: حدود ۶ تا ۷ درصد پایان‌نامه‌ها بر اساس مطالعه میدانی صورت گرفته در این تحقیق دارای اشکال بوده اند.
عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: باید درخصوص وضعیت پایان نامه ها در کشور برخی مقررات تغییر کند به ویژه در مقطع تحصیلی کارشناسی ضرورتی به تهیه پایان نامه وجود ندارد که این موضوع مورد تاکید وزارتخانه‌های علوم، بهداشت و دانشگاه آزاد بود و ابلاغ آن نیز در جلسه آینده صورت خواهد گرفت.
وی گفت: در خصوص مقالات نمایه شده کشور که دارای تعداد بسیار قابل توجهی هستند نیز عدد تخلفات بسیار کم بود که بخش مهمی از این تخلفات نیز ناشی از عدم آگاهی از مقررات است.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: البته یک جریان سازمان‌دهی نیز در این زمینه وجود دارد که بسیار محدود بوده و مقرر شد برخورد بسیار قاطعی به لحاظ انضباطی با آنها صورت پذیرد.
دکتر محمدرضا مخبر دزفولی در تشریح دیگر مصوبات این جلسه گفت: دستور اول با توجه به اتمام مدت دوره عضویت نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در هیئت نظارت بر مطبوعات با رای اعضای جلسه حجت الاسلام والمسلمین قمی مجددا به عنوان نماینده این شورا در هیئت نظارت بر مطبوعات انتخاب شد.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین با اشاره به تاسیس پایگاه استنادی علوم جهان اسلام(ISC) توسط این شورا افزود: این پایگاه که وظیفه‌اش انتشار مقالات و تولیدات علمی دانشمندان جهان اسلام است اکنون به زبان های فارسی، عربی، انگلیسی و فرانسوی نمایه می‌شود.

وی افزود: این پایگاه در جهان اسلام و جهان علم توانسته است جایگاه خوبی را به دست آورد که شورای سیاستگذاری برای آن به ریاست وزیر علوم در نظر گرفته شده و در آن دو نفر به عنوان نمایندگان شورای عالی انقلاب فرهنگی حضور دارند.

رئیس ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور در ادامه گفت: در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی دکتر مهدی گلشنی و حجت الاسلام والمسلمین پارسانیا به عنوان نمایندگان شورا برای عضویت در شورای سیاستگذاری پایگاه استنادی علوم جهان اسلام انتخاب شدند.
دکتر مخبر دزفولی در خاتمه با اشاره به تصویب برخی از بندهای سند معماری در این جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: با تصویب موارد دیگر و نهایی شدن موضوع در جلسه آینده گزارش آن نیز منتشر خواهد شد.
انتهای پیام

مطالب مرتبط

گزارش تبصرة ۹ «قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در تهیة آثار علمی» منتشر شد

بیانیه اتحادیه انجمن‌های ایرانی علوم ریاضی در خصوص مصوبه کنکوری شورای‌ عالی انقلاب فرهنگی

شیوه نامه تعیین پایان‌نامه های محصول‌محور علوم پزشکی تدوین شد/حمایت ۱۰۰ میلیون تومانی از پایان نامه های محصول محور

نگاهی متفاوت به پشت پرده پدیده پایان‌نامه نویسی/پایان‌نامه‌نویسان، ظهور «پرولتاریای پژوهشی جدید»/پایان‌نامه نویسی که سالی ۱۰۰ پایان‌نامه می‌نویسد!

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها