پنج شنبه، ۹ فروردین، ۱۴۰۳ | Thursday, 28 March , 2024

«شناور خدمات ماهیگیری» به کمک پرورش‌دهندگان ماهی آمد

نسخه قابل پرینت
کد خبر:13194
دوشنبه، ۶ دی، ۱۳۹۵ | 16:36

«شناور خدمات ماهیگیری» به کمک پرورش‌دهندگان ماهی آمد

سازندگان شناور خدماتی ماهیگیری می‌گویند این شناور در نوع کاربردی خود نخستین شناور خدماتی ماهیگیری است که به طور کامل در داخل کشور طراحی، ساخته و تجهیز شده است که به منظور  ارائه خدمات به قفس های ماهیگیری شیلات در دریای خزر فعالیت می‌کند.

به گزارش دیده‌بان علم ایران، حسن ضیایی مدیرعامل شرکت سازنده این شناور با بیان اینکه طراحی و ساخت طرح شناور «شهید طرحچی» کمک شایانی به گسترش و رونق صنعت پرورش ماهی می‌کند گفت: شناورهای سنتی کاربرد گسترده ای در صنعت حمل و نقل دریایی داشته و سهم وسیعی از این صنعت را در کشور دارا هستند. در حال حاضر با توجه به اینکه طراحی و ساخت این شناور به صورت سنتی انجام میگیرد از این رو انواع مختلفی از آنها بدون بهینه سازی مناسب وجود دارند. با این وصف الزاماتی در نوسازی این شناورها به منظور بهینه سازی به چشم می‌خورد که البته باید شناورهای جایگزین از عملکرد و راندمان بهتری نسبت به شناورهای قبلی برخوردار باشند.

این فعال حوزه فناوری در حوزه دریا گفت: این طرح کمک بسزایی به منظور گسترش و رونق صنعت پرورش ماهی در قفس میکند که کشور را از لحاظ ساخت این نوع شناور خودکفا کرده است و همچنین هزینه های مربوطه را به حداقل کاهش میدهد.

ضیایی گفت: شناور فوق تحت کلاس موسسه رده بندی آسیا و در حداقل زمان یعنی سه ماه با سطح کیفی بسیار بالایی طراحی و ساخته شده که هم از لحاظ زمانی و هم از لحاظ هزینه کمک شایانی به این صنعت داشته است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

بیت اللهی هشدار داد: تشدید خطر فرونشست در شهرهای ساحلی شمال با کاهش سطح آب دریای خزر

پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی برگزار می کند: هشت کارگاه آموزشی علوم دریایی در هفته پژوهش

گزارش ۲۰۱۹ «شمارش معکوس اثرات تغییرات اقلیمی بر سلامت» مجله «لنست» هشدار داد: متولدان امروز به سوی آینده ای هولناک می روند

رییس سازمان زمین شناسی خبر داد: احتمال وقوع سونامی در آب های شمال کشور

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها