جمعه، ۷ اردیبهشت، ۱۴۰۳ | Friday, 26 April , 2024

ورود «امحای زباله‌های خطرناک با پلاسما» به فاز اصلی

نسخه قابل پرینت
کد خبر:13166
دوشنبه، ۶ دی، ۱۳۹۵ | 11:03

ورود «امحای زباله‌های خطرناک با پلاسما» به فاز اصلی

مدیر گروه کارشناسی ارشد فیزیک مرکز تحقیقات فیزیک پلاسما واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی از اجرای پروژه امحای زباله‌های خطرناک به کمک پلاسما در این دانشگاه خبر داد و گفت: این طرح با همکاری مرکز علمی و فناوری ریاست جمهوری وارد فاز اصلی فعالیت خود شده است.

به گزارش دیده‌بان علم ایران دکتر شهروز ساویز، آغاز اجرای این پروژه را در اسفند ماه سال گذشته با اختصاص یک میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: این طرح در حال حاضر وارد فاز اصلی خود شده است.

وی ادامه داد: پروژه امحای زباله‌های خطرناک به کمک پلاسما در مرحله اول بصورت پایلوت و پس از آن وارد صنعت خواهد شد و تمامی تجهیزات لازم برای این پروژه در داخل کشور تولید می‌شود.

ساویز، با اشاره به اینکه گرایش فتونیک در سال تحصیلی جاری راه اندازی شده است، اظهار کرد: ساخت لیزرها، قطعات اپتیکی – الکترونیکی، رادارها، مایکرویو و مباحثی نظیر آنها در فتونیک مطرح می‌شود و از آنجایی که این گرایش بسیار کاربردی و از علوم روز و مطرح در دنیا است، این گرایش در واحد علوم و تحقیقات با هدف پیگیری آموزش‌های بروز و کاربردی راه اندازی شد.

مدیر گروه کارشناسی ارشد فیزیک پلاسما مرکز تحقیقات فیزیک پلاسما با اشاره به رشته اتمی – مولکولی در این دانشگاه یادآور شد: این مبحث جزء گرایش‌های پیشرفته و بروز در دنیا است که به دلیل کاربرد گسترده آن از استقبال خوبی برخوردار است.

ساویز سیاست اصلی مرکز تحقیقات فیزیک پلاسما را آموزش‌های کاربردی، خروج از فاز آزمایشگاهی و حرکت به سمت تولید صنعتی و درآمدزایی ذکر کرد و یادآور شد: بر این اساس با برنامه‌ای مدون اقدام به راه اندازی شرکتی کردیم و با توجه به ظرفیت‌ها و امکانات این شرکت، از یک ماه پیش درخواست دانش بنیان شدن این شرکت را به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ارائه دادیم که خوشبختانه مورد تایید قرار گرفت و مجوز آن صادر شده و به این ترتیب رسما اولین شرکت دانش بنیان در واحد علوم و تحقیقات راه اندازی شد.

 انتهای پیام

مطالب مرتبط

کاهش ساعات موظفی تدریس اعضای هیات علمی فناور دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد، مهلت دفاع از پایان‌نامه ها را تمدید کرد

پذیره‌نویسی “فراصندوق سرمایه‌گذاری” آغاز شد

آزمون جامع دکتری دانشگاه آزاد به آذرماه موکول شد

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها