جمعه، ۱۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 29 March , 2024

ساخت شناور مسافربری خورشیدی توسط فناوران کشور

نسخه قابل پرینت
کد خبر:13105
یکشنبه، ۵ دی، ۱۳۹۵ | 11:35

ساخت شناور مسافربری خورشیدی توسط فناوران کشور

محققان کشور با بهره‌گیری از فناوری انرژی‌‌های تجدیدپذیر، موفق به طراحی و ساخت شناور خورشیدی به منظور توسعه صنعت گردشگری شدند.

به گزارش دیده‌بان علم ایران، امروزه که سوخت های فسیلی به عنوان یکی از عوامل آلایندگی و افزایش گرمای زمین معرفی شده اند، جایگزینی انرژی های پاک از جمله انرژی خورشیدی با آنها می‌تواند ضمن کمک به محیط زیست و ذخیره منابع زیرزمینی، در کاهش هزینه‌های مصرف‌کنندگان نیز تاثیر بسزایی داشته باشد. از این رو با تلاش فناوران در صنعت دریایی شناورهای مسافربری با بهره‌گیری از انرژیهای پاک طراحی و ساخته شد.

حسن  ضیایی، مدیر عامل شرکت فنی مهندسی سازنده این شناور،‌ با اشاره به بحران انرژی در سال های اخیر بیان کرد: کاهش منابع انرژی فسیلی دولت ها را بر آن داشته که تغییر نگرش جدی در حوزه انرژی های تجدید پذیر را در دستور کار خود داشته باشند.در این میان جایگزینی انرژی های تجدید پذیری چون خورشیدی به جای انرژی های فسیلی به منظور صرفه جویی در مصرف سوخت، کاهش انتشار گازهای آلاینده و در یک جمله مقابله با بحران انرژی در اولویت تصمیم‌سازان قرار گرفته است.

وی بیان کرد: شناور خورشیدی با ظرفیت ۱۴ تا ۱۸ نفر با بهره گیری از انرژی خورشیدی آماده ارائه به صنعت گردشگری کشور است، که در نوع خود کمک قابل ملاحظه ای به رونق صنعت گردشگری و حفظ منابع آب و جلوگیری از آلودگی آبها و دریاچه ها می‌کند

ضیایی با اشاره به حمایت های صورت پذیرفته از سوی ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی گفت: این محصول نیز در لیست محصولات دانش بنیان این شرکت قرار گرفته و از حمایت های مربوطه برخوردار است.

وی گفت: تلاش بر این بوده است در راستای بهره گیری از تمامی ظرفیت های ساختار فعالیت های دریایی خصوصا بخش گردشگری دریایی در سالیان گذشته به عنوان یکی از فعالترین شرکت های تحقیقاتی/ تولیدی صنعت دریایی کشور مطالعات و برنامه ریزی داشته باشیم.

انتهای پیام

 

مطالب مرتبط

نخستین پارک فضایی کشور در جزیره قشم ایجاد می شود

بزرگ‌ترین شناور آکواریومی جهان در جنوب کشور به آب انداخته شد

طراحی نخستین نرم‌ افزار بومی نظارت و مانیتورینگ زنده شناورها در کشور

پایانی بر بلای جان تالابها: شناور جمع آوری مهاجم سنبل آبی در گیلان ساخته شد

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها