پنج شنبه، ۶ اردیبهشت، ۱۴۰۳ | Thursday, 25 April , 2024

ورود بالگردهای پیستونی به سند جامع توسعه هوافضا

نسخه قابل پرینت
کد خبر:12918
چهارشنبه، ۱ دی، ۱۳۹۵ | 17:13

ورود بالگردهای پیستونی به سند جامع توسعه هوافضا

مسوول کارگروه بالگرد تجاری ستاد توسعه صنایع دانش‌بنیان هوایی و هوانوردی گفت: طراحی و ساخت بالگرد پیستونی به بندهای اهداف کلان سند جامع توسعه هوافضا افزوده شد.
به گزارش دیده‌بان علم ایران، علی طاهرخانی در خصوص اهم موضوعات مورد بررسی در کمیته بالگرد، بیان کرد: یکی از مهم ترین موضوعاتی که در کمیته مورد بررسی قرار گرفته ارائه راهکار مناسب برای استقرار آزمایشگاه‌ها و مشخص کردن آزمایشگاه‌های مرجع در حوزه بالگردهای تجاری است.
وی افزود: افزودن بالگرد پیستونی به بندهای اهداف کلان سند جامع توسعه هوافضا  و یکسان‌سازی DRL همه سازمان‌ها در حوزه بالگردهای تجاری در جهت کاهش مشکلات ناشی از عدم انطباق نقشه‌ها با استانداردهای نقشه‌کشی در سازمان‌های مختلف نیز از دیگر موضوعاتی بود که در کمیته بررسی کردیم.
طاهرخانی تصریح کرد: با توجه به اهمیت حوزه بالگرد در کشور در خصوص برنامه‌ریزی برای تخصیص اعتبار لازم در حوزه بالگردهای تجاری تا پنج سال آینده نیز مذاکراتی صورت گرفته است.
دبیر کمیته بالگرد تجاری ستاد توسعه صنایع دانش‌بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی اظهار کرد: بحث انتخاب تامین‌کننده و تعیین هسته‌های اصلی زنجیره تأمین، آینده‌پژوهی و نقشه ‌راه بالگرد پیستونی نیز در کمیته مورد بررسی قرار گرفته است.

طاهرخانی بیان کرد: از دیگر موضوعات مورد بررسی کمیته معرفی بخش‌های مختلف نقشه راه بالگردهای تجاری و رویکردهای حمایتی از صنایع و شرکت‌های دانش‌بنیان بالگردی کشور است.
انتهای پیام

مطالب مرتبط

مرکز طراحی هواپیمای تجاری در کشور ایجاد می شود

منطقی خبر داد: ایجاد مرکز نوآوری پهپاد در کشور/ رفع موانع امنیتی توسعه صنعت پهپاد در کشور

استفاده اقتصادي از آسمان كشور از راهبردهای کلان حوزه هوایی

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها