سه شنبه، ۲۸ فروردین، ۱۴۰۳ | Tuesday, 16 April , 2024

اعطای عالی‌ترین نشان انتاریوی کانادا به دانشمند ایرانی پیشتاز جراحی از راه دور

نسخه قابل پرینت
کد خبر:12738
چهارشنبه، ۱ دی، ۱۳۹۵ | 13:12

اعطای عالی‌ترین نشان انتاریوی کانادا به دانشمند ایرانی پیشتاز جراحی از راه دور

دکتر مهران انوری، موسس مرکز اختراعات و نوآوری های جراحی کانادا (CSii) و از پیشگامان جراحی روباتیک در جهان موفق به دریافت عالی ترین نشان افتخار استان انتاریوی کانادا شد.

داندان بیلی، ستاره دو و میدانی جهان که دو بار قهرمان المپیک و سه بار قهرمان جهان شده، آنجل برونل، فعال سرشناس حقوق فرانسوی زبان‌ها و رابرت پاپو هجار، مدافع حقوق معلولان و مبتلایان سندروم داون، دیگر برندگان نشان Order of Ontario هستند که هر سال به اشخاصی داده می‌شود که دستاوردهای استثنایی در رشته خود داشته و میراثی ماندگار برای انتاریو، کانادا و جهان بر جای گذاشته باشند.

سی امین دوره این جایزه ماه ژوئن طی مراسمی که همزمان با جشن های یکصد و پنجاهمین سالگرد تاسیس کانادا در محل مجلس انتاریو کوئینز پارک برگزار می شود به برندگان اهدا خواهد شد.
دکتر انوری، استاد دانشگاه مک مستر انتاریو از سال ۲۰۰۴ به عنوان رئیس مرکز اختراعات و نوآوری های جراحی کانادا انتخاب شده و در سال ۲۰۰۵  انستیتوی دانشگاه مک مستر برای نوآوری ها، ابداعات و آموزش های جراحی را پایه گذاری کرده است.

مهران انوري در سال ۱۳۳۸ در خانواده ای که پدر و مادر هر دو داروساز بوده اند در تهران به دنيا آمده و تا کلاس نهم را در دبيرستان البرز گذرانده است. پس از مهاجرت خانواده به انگلستان با پایان تحصیلات دبیرستان در رشته پزشکی در دانشگاه نیوکاسل ادامه تحصیل داده که طی تنها پنج سال موفق به اخذ مدرک در این رشته شده است. وی از ۱۹۸۴ تا ۱۹۸۹ در دانشگاه مک مستر کانادا در رشته جراحي به تحصيلات خود ادامه داده و دوره فوق تخصص خود را در دانشگاه آدلاید در استرالیا تحت نظر پرفسور جان دنت و گلین جیمسون از پيشگامان جراحي بيماريهاي گوارشی گذرانده است.

انوری در سال ۱۹۹۲ پس از پایان دوره فوق تخصص جراحی به كانادا برگشت و در بيمارستان سنت جوزف در شهر هميلتون در كلينيك جراحي جهاز هاضمه و معده به کار پرداخت. وی چند سالی است که به عنوان استاد و مدیر بيمارستان سنت جوزف وابسته به دانشگاه مك مستر فعالیت دارد. دكتر انوري به دلیل جراحي هاي مبتكرانه و شيوه هاي بي سابقه اش در اين رشته يكي از جراحان برجسته جهان به شمار مي‌رود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

اعطای ۵۷ بورس تحصیلی دانشگاه های کانادا به دانشجویان ایرانی به یاد قربانیان سقوط هواپیما

استاد ایرانی به ریاست انجمن هیپنوتیزم آسیا رسید

دانشمند ایرانی دانشگاه تورنتو، برنده جایزه بهترین اختراع برای مبتلایان سرطان پستان

پاسخ فناوری جدید به سؤالی که دانشمندان را درمانده کرده: چرا داروهای ضد سرطان در بیماران همسان اثر نمی‌کند؟

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها