جمعه، ۳۱ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 19 April , 2024

راه اندازی صندوق سرمایه گذاری خطرپذیر در فناوری تا پایان سال

نسخه قابل پرینت
کد خبر:1260
سه شنبه، ۱۸ خرداد، ۱۳۹۵ | 15:11

راه اندازی صندوق سرمایه گذاری خطرپذیر در فناوری تا پایان سال

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی از راه اندازی صندوق های خطر پذیر تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: بنا داریم سال ۹۵ سال اوج گیری سرمایه گذاری خطر پذیر و غیر خطر پذیر روی طرح های دانش بنیان باشد.
به گزارش دیده بان علم ایران، دکتر بهزاد سلطانی گفت: طبق آیین نامه با ترکیب مالکیت ۵۱ درصدی بخش خصوصی و ۴۹ درصدی صندوق نوآوری و شکوفایی صندوقهای سرمایه گذاری خطرپذیر قابل راه اندازی هستند. بنابراین باید شرایط را برای حضور بخش خصوصی در این زمینه فراهم کرد که این زمینه با راه اندازی و تاسیس صندوق های خطر پذیر امکان پذیر خواهد شد.

سلطانی با بیان اینکه به همین دلیل بنا داریم تا پایان امسال، صندوق سرمایه گذاری خطر پذیر را راه اندازی کنیم، اظهار داشت: اکنون چند تقاضا در کشور وجود دارد و در صندوق نوآوری و شکوفایی نیز در حال بررسی است تا ان شاالله این صندوق ها برای اجرایی شدن طرحها راه اندازی شوند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر صندوق های پژوهش و فناوری خطر پذیر روی طرح های دانش بنیان سرمایه گذاری نمی کنند و ما بنا داریم که این صندوق ها را به سمت سرمایه گذاری خطر پذیر بکشانیم یا اینکه صندوق های جدیدی راه اندازی کنیم.

به گفته سلطانی، بخش خصوصی در ایران هنوز معنی ندارد و تجربه کافی در این زمینه داریم اما سعی می کنیم که سرمایه گذاری از سوی بخش خصوصی به خصوص سرمایه گذاری خطر پذیر را در کشور جا بیاندازیم.

وی ادامه داد: قصد داریم امسال سرمایه گذاری های خطر پذیر و غیر خطر پذیر را به اوج خود برسانیم.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

«مرکز ملی پیشران طراحی تراشه» راه‌اندازی می‌شود

ساخت «فلزیاب صنعتی» با قابلیت تشخیص سریع ضایعات فلزی در خطوط تولید

افتتاح خط تولید کاملا بومی «لوله خلأ خون‌گیری» در کشور

اعطای تسهیلات رشد تولید دانش‌بنیان تا سقف ۱۰۰ میلیارد تومان/ایجاد ۱۲ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی با اعطای تسهیلات به دانش بنیان ها

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها