جمعه، ۱۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 29 March , 2024

سامانه مجازی ترویج مالکیت فکری راه‌اندازی می‌شود

نسخه قابل پرینت
کد خبر:12577
یکشنبه، ۲۸ آذر، ۱۳۹۵ | 12:44

سامانه مجازی ترویج مالکیت فکری راه‌اندازی می‌شود

مدیر کل دفتر مالکیت فکری سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران با اشاره به رویکرد استفاده از فضای مجازی در جهت تسهیل دسترسی متقاضیان در اقصی نقاط مختلف کشور گفت: در نظر است نسبت به اجرای سامانه مجازی ترویج مالکیت فکری در سطح کشور اقدام شود.

به گزارش دیده‌بان علم ایران، دکتر انور شلماشی با اعلام این خبر اظهار کرد: امسال همزمان با برگزاری هفدهمین نمایشگاه پژوهش، فناوری و فن‌بازار سه کارگاه ترویجی از سوی دفتر مالکیت فکری سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران در محل غرفه سازمان در این نمایشگاه برگزار شد.

وی ادامه داد: «آشنایی با مبانی مالکیت فکری و اعتبارسنجی اختراعات» و همچنین «نحوه جستجو در منابع ثبت پتنت» از جمله عناوین این کارگاه‌های ترویجی بوده است.

شلماشی خاطرنشان کرد: این کارگاه‌ها با هدف آشنایی دانشجویان و نوآوران کشور با مسائل مربوط به حوزه مالکیت فکری و ثبت اختراع برگزار شده است.

بر اساس توضیحات مدیر کل دفتر مالکیت فکری با توجه به استقبال و درخواست‌های مطرح شده از طرف متقاضیان در خصوص برگزاری دوره‌های ترویجی در خصوص مالکیت فکری و با توجه به رونمایی از سامانه ارزیابی اختراعات توسط وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رویکرد استفاده از فضای مجازی در جهت تسهیل دسترسی متقاضیان در اقصی نقاط مختلف کشور در نظر است نسبت به اجرای سامانه مجازی ترویج مالکیت فکری در سطح کشور اقدام شود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

وزیر علوم وعده داد: تاسیس پارک‌ علم و فناوری بین‌المللی هزار هکتاری در استان تهران

مرکز ملی مالکیت فکری تشکیل می شود

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی خبرداد: حمایت صندوق از شرکت‌های دانش‌بنیان در دریافت خدمات مالکیت فکری

ساخت دستگاه بوجاری بستر شناورساز در کشور

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها