سه شنبه، ۲۸ فروردین، ۱۴۰۳ | Tuesday, 16 April , 2024

ملک زاده :ایران در رتبه ۵۸ شاخص های توسعه ای دنیا قرار دارد

نسخه قابل پرینت
کد خبر:12522
جمعه، ۲۶ آذر، ۱۳۹۵ | 22:57

ملک زاده :ایران در رتبه ۵۸ شاخص های توسعه ای دنیا قرار دارد

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت: کوهورت روانسر یکی از بهترین کوهورت های کشور است.

به گزارش دیده بان علم ایران دکتر رضا ملک زاده در بازدید از کوهورت روانسر استان کرمانشاه ، این طرح کشوری را یکی از بهترین کوهورت های کشور دانست و دلیل آن را گذاشتن وقت و دقت در گرفتن نمونه ها عنوان کرد و گفت : همه دانشگاه های منطقه باید این کار را از نزدیک ببینند و الگو قرار دهند.

وی در نشستی که روز پنجشنبه با روسا، معاونین و مدیران پژوهش دانشگاه های غرب کشور داشت به بهترین و بدترین شاخص های سلامت در ایران اشاره کرد و گفت : ایران در رتبه بندی شاخص های توسعه ای دنیا رتبه ۵۸ را دارد .

وی افزود: در زمینه پیشگیری و کنترل بیماری های عفونی و مرگ میر مادران و کودکان و مراقبت از بیماران سرطانی دستاوردهای چشمگیری داشته ایم و این نشان دهنده ی این است که با برنامه داشتن و تحقیقات مناسب توانایی به عمل رساندن نتایج تحقیقاتمان را داریم.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت به تاسیس موسسه ملی توسعه تحقیقاتی علوم پزشکی اشاره کرد و گفت: این موسسه به حمایت از اولویت های پژوهشی می پردازد و اعضای هیات علمی دانشگاه ها می توانند طرح های خود رابه این سامانه الکترونیکی ارسال نمایند و با تشکیل دادن تیم های تحقیقاتی در مورد موضوع مورد طرح در درون دانشگاه خود گامی در جهت ارتقای سلامت استان بردارند.

وی در این نشست با اشاره به اینکه تحقیقات زمانی ارزش دارد که به سمت تولید فناوری برود، گفت: تحقیقات و فناوری باید با هم، هم جهت بوده و ثروت ملی ایجاد کند.

دکتر ملک زاده در پایان به روند تولید علم در دانشگاه های علوم پزشکی منطقه غرب اشاره کرد و افزود : دانشگاه علوم پزشکی با ۵۵۰ مقاله در سال ، همدان با ۴۵۰ مقاله ، کردستان با ۲۴۰ مقاله و ایلام با ۱۶ مقاله به ترتیب در این منطقه در تولید علم نقش داشته اند و دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در حوزه پژوهش و در ۴ شاخص مقالات آی اس آی، استنادات، استناد به ازای مقاله و شاخص اچ ایندکس بالاتر از دانشگاه های منطقه ۳ آمایشی قرار دارد.

انتهای پیام

 

مطالب مرتبط

بیست و هشتمین جشنواره تحقیقات علوم پزشکی رازی، سوم بهمن برگزار می شود

اساسنامه شورای عالی تحقیقات سلامت تصویب شد

بررسی سه دهه عملکرد نظام سلامت ایران در مطالعه مهم محققان علوم پزشکی کشور: افزایش ۱۱۰ درصدی مرگهای مرتبط با آلودگی هوا در استان تهران/ موفقیت چشمگیر در کاهش بار بیماری های واگیر/ کنترل ناکافی بار بیماری های غیرواگیر

نتایج یک مطالعه بزرگ ملی: رتبه بندی استانها در شیوع کم خونی/ شیوع ۹ درصدی کم خونی در بزرگسالان ایرانی/ استان هرمزگان در صدر «کم خونی»

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها