شنبه، ۱ اردیبهشت، ۱۴۰۳ | Saturday, 20 April , 2024

«دانشگاه آینده» در فرهنگستان علوم

نسخه قابل پرینت
کد خبر:12348
دوشنبه، ۲۲ آذر، ۱۳۹۵ | 14:36

«دانشگاه آینده» در فرهنگستان علوم

رییس سازمان پژوهش‌های عملی و صنعتی ایران گفت: فرهنگستان علوم در حال تدوین طرح «دانشگاه آینده» برای حرکت دانشگاه‌ها از نسل دوم به نسل چهارم است.

به گزارش دیده‌بان علم ایران، دکتر مضطرزاده روز دوشنبه، ۲۲ آذر ماه در مراسم هجدهمین جشنواره جوان خوارزمی افزود: در این پروژه مراحل حرکت دانشگاه‌ها از نسل دوم به نسل چهارم تشریح و فرایند رسیدن به آن مشخص شده است.

رییس سازمان پژوهش‌های عملی و صنعتی ایران ابراز امیدواری کرد که تا شش ماه آینده این طرح نهایی شود و در اختیار مسؤولان قرار گیرد تا بر اساس آن‌ دانشگاه‌‌ها وظایف خود را برای رسیدن به نسل چهارم بدانند.

وی با تاکید بر اینکه تبدیل دانشگاه‌ها به نسل چهارم با توصیه محقق نمی‌شود، افزود: تحقق این امر نیاز به مقدماتی دارد که باید برای آن‌ برنامه‌ریزی شود تا دانشگاه‌ها بتوانند به سطحی برسند که وظایف خود را انجام دهند.

رییس سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران، رسیدن به این هدف را در گرو تغییر و تحول نظام آموزش و پروش کشور دانست و ادامه داد: در دنیا ترغیب نسل جوان برای حرکت به سمت فناوری از سن جوانی آغاز می‌شود، از این رو ایجاد نسل چهارم دانشگاه‌ها نیز باید با برنامه‌ریزی برای تحول در دوره دبستان تا دبیرستان آغاز شود.

وی با اشاره به تحولات آموزشی و پژوهشی در کشور گفت: در دنیای جدید باید به سمت دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم حرکت کنیم. گام نهادن در این مسیر از دوره آموزش عمومی شروع می‌شود و جشنواره جوان خوارزمی نیز گام ناچیزی برای تحقق دانشگاه نسل چهارم است.

مضطرزاده،، تقویت آزمایشگاه‌ها در مقاطع تحصیلی آموزش و پرورش را از جمله ضروریات این امر دانست.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

الحاق ۱۷ عضو جدید به ترکیب فرهنگستان علوم با ابلاغ رئیس جمهور

صالحی: عدم اعطای تابعیت به نخبگان خارجی افتخار نیست!/سطح درک برخی مسوولان از مهاجرت نخبگان، خطرناک است!

برگزیدگان جشنواره های خوارزمی، معرفی و تقدیر شدند/جشنواره بین المللی خوارزمی، امسال، تنها پنج برگزیده داشت

پژوهشگران جوان برجسته رشته های علوم پایه کشور معرفی و تقدیر شدند

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها