چهارشنبه، ۵ اردیبهشت، ۱۴۰۳ | Wednesday, 24 April , 2024

تصویب «کاهش مالیات بر پژوهش» در کمیسیون اقتصادی مجلس

نسخه قابل پرینت
کد خبر:12339
دوشنبه، ۲۲ آذر، ۱۳۹۵ | 14:03

تصویب «کاهش مالیات بر پژوهش» در کمیسیون اقتصادی مجلس

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از تصویب کلیات کاهش مالیات بر پژوهش در کمیسیون اقتصادی مجلس خبر داد.

به گزارش دیده‌بان علم ایران، دکتر محمد فرهادی روز دوشنبه، ۲۲ آذرماه در مراسم هجدهمین جشنواره جوان خوارزمی با اشاره به ضرورت تقویت زیرساخت‌های پژوهشی در کشور افزود: در این راستا گام‌های بزرگی برداشته شده است، به گونه‌ای که تاکنون برای تاسیس ۱۳۰ آزمایشگاه جامع اقدام شده که  ۵۰ آزمایشگاه از این تعداد، تکمیل شده و به بهره‌برداری رسیده است.

وی با اعلام این که سال آینده منابع ریالی و ارزی خوبی برای توسعه زیرساخت‌های پژوهشی اختصاص داده شده است، ادامه داد: بر این اساس قرار است که از چند منبع، اعتبارات تکمیل آزمایشگاه‌ها تامین شود.

فرهادی بر ضرورت ایجاد یک صندوق پژوهش و فناوری در هر استان تاکید و اضافه کرد: علاوه بر آن لازم است تا مالیات‌های مربوط به امور پژوهشی کاهش یابد که روز گذشته در کمیسیون اقتصادی مجلس کلیات طرح کاهش میزان مالیات بر امر تحقیق به تصویب رسید.

وزیر علوم همچنین با اشاره به تهیه سند ملی آموزش کشور تا سال ۲۰۳۰ گفت: ما باید تا زمان باقیمانده اقدامات لازم را برای توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، آموزش عالی و آموزش عمومی انجام دهیم.

وی سابقه برگزاری جشنواره خوارزمی در سطح ملی و بین‌المللی را یادآور شد و گفت: جشنواره جوان خوارزمی از ۱۸ سال قبل فعالیت خود را با همکاری وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و آموزش و پرورش و همچنین سازمان پژوهش‌های علمی وصنعتی آغاز کرده است.

فرهادی هدف از برگزاری جشنواره خوارزمی در بخش دانش‌آموزی را کاربردی کردن نتایج تحقیقات ذکر کرد و ادامه داد: باید از مخترعان و پژوهشگران حمایت شود و به طور جدی به دنبال تحقق این هدف هستیم.

وزیر علوم، افزایش بودجه‌های تحقیقاتی در سال جاری را در این راستا ذکر کرد و افزود: یک درصد اعتبارات دستگاه‌ها به امر پژوهش اختصاص یافته است و امیدواریم تا پایان امسال اعتبارات این منبع تامین شود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

اعطای ۲۰ میلیون تومان هدیه برای فرزنددار شدن کارکنان ستاد وزارت علوم

پژوهش نابسامان با سامانه سازی ها، سامان می یابد؟ وزیر علوم دستور داد: ایجاد سامانه «ناب» ذیل سامانه «نان»!

وزیر علوم وعده داد: تاسیس پارک‌ علم و فناوری بین‌المللی هزار هکتاری در استان تهران

افزایش ۱۰ درصدی اعتبارات مصوب دانشگاه‌ها با دستور رئیس جمهور

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها